دانشگاه آزاد فرهنگ ساز معارف قرآن و اهل بیت (ع) باشد

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در رویکرد جدید، تلاش بر این است که دانشگاه آزاد اسلامی در هر شهر و استانی که دایر است فرهنگ ساز معارف قرآن و اهل بیت (ع) باشد و اهداف نظام و انقلاب را پیش ببرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با امام جمعه بروجن که روز گذشته در دفتر امام جمعه بروجن برگزار شد، گفت: در رویکرد جدید، تلاش بر این است که دانشگاه آزاد اسلامی در هر شهر و استانی که دایر است فرهنگ ساز معارف قرآن و اهل بیت (ع) باشد و اهداف نظام و انقلاب را پیش ببرد.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است و رویکردهای جدید این دانشگاه، اهدافی است که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در دیدار با امام جمعه بروجن گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، بیش از ده هزار دانشجو و نزدیک به هزار عضو هیأت علمی و کارمند دارد و از بزرگترین دانشگاه های استان محسوب می شود.

ابراهیم رحیمی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن پتانسیل های خیلی خوبی دارد. نزدیک به 53 هکتار زمین، 15 هزار متر زیر بنا، چندین ساختمان آموزشی، پژوهشی، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات و کارگاه های بسیار خوب که بسیاری از دانشگاه های تراز اول استان هم این امکانات را ندارند.

امام جمعه شهرستان بروجن هم در این دیدار ضمن قدردانی از حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اطاعت از اهل بیت (ع) موجب نظم پذیری در امور است و در شرایط فعلی ولایت فقیه به عنوان یک محور است و پیروی از دستورات ایشان باعث نظم در جامعه می شود.

حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق افزود: دانشگاه و حوزه نبض فرهنگی شهر هستند و باید حضور آن ها در زمینه های مختلف علمی - پژوهشی، آموزشی و فرهنگی محسوس باشد.

وی ادامه داد: اگر در دانشگاه‌ها گرایش به علم و پژوهش نباشد، آن دانشگاه به هلاکت می رود. باید دانشگاه ها از حالت مدرک گرایی بیرون بیایند و کرسی های علمی برگزار شود.

امام جمعه بروجن افزود: برای ایجاد نشاط و شادابی در بین دانشجویان باید مناظرات دانشجویی برگزار شود تا دانشگاه از حالت رکود خارج شود.

حجت الاسلام هراتی در پایان تصریح کرد: نمازخانه دانشگاه باید برای دانشجو جذابیت و به عنوان یک مرکز فرهنگی در دانشگاه باشد تا دانشجویان با رغبت بیشتری در نماز جماعت شرکت کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058666

وب گردی

وب گردی