برنامه‌ریزی انگلیس برای ایجاد یک انقلاب کشاورزی پس از برگزیت

کشور انگلستان با جدا شدن از اتحادیه اروپا سیاست‌های خود را در مورد کشاورزی تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انگلیس بعد از ترک اتحادیه اروپا؛ روابط خود را با سیاست‌های یارانه ای مزرعه اروپا و برای بسیاری از محققان قطع خواهد کرد.

دولت انگلستان در این هفته تغییرات اساسی را برای درنظر گرفتن سالانه ۳ میلیارد پوند جهت هزینه‌های کشاورزی پیشنهاد داد؛ که این پول را برای منافع اقلیم، اکوسیستم‌ها و عموم مردم متمرکز خواهد کرد. «دیتر هلم» اقتصاددان دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که این اقدام انقلابی در کشاورزی است.

براساس این مصوبه که هفته جاری به پارلمان معرفی شد و انتظار می‌رود طی چند ماه به قانون تبدیل شود، به کشاورزان یارانه‌هایی داده می‌شود نه فقط برای کشت زمین که سیستم فعلی اتحادیه اروپاست بلکه برای ارائه محصولات به مشتری نیز از آن‌ها حمایت خواهد شد.

این موارد شامل کمک به توالی کربن در درختان یا خاک، تقویت زیستگاه با گل‌های گرده افشان و بهبود دسترسی عمومی به حومه شهرها می‌باشد.
انتقال یارانه‌ها به‌طور مستقیم و از سال ۲۰۲۱ شروع می‌شود. «لین دیکس» اکولوژیست حیوانات در دانشگاه کمبریج اعلام کرد که این اتفاق مطمئناً فواید زیادی برای محیط زیست خواهد داشت.

پس از نابودی و گرسنگی جنگ جهانی دوم، تعرفه‌های اروپا به محافظت از کشاورزان کمک کرد.

«ایان باتمن» اقتصاددان محیط زیست در دانشگاه اکستر گفت که این یارانه فقط مربوط به تولید بوده و بهمحیط زیست اهمیتی نمی‌دهد.
هزینه سیاست‌های مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا (CAP) فقط محیط زیست نبوده؛ از دهه ۱۹۹۰، یارانه‌ها ۸۰درصد بودجه اتحادیه اروپا را مصرف می‌کردند که امروزه ۴۰درصد از هزینه‌های عمومی اتحادیه اروپا را در بر می‌گیرد.

انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا به ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی اجازه می‌دهد سیاست‌های کشاورزی خود را تعیین کنند.

براساس این طرح جدید روی غذا و امور روستایی (DEFRA) نظارت می‌شود (کل پرداخت‌ها تغییر نخواهد کرد) اما برخی کشاورزان بیش از سایرین تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این کمک‌های مالی همچنین می‌تواند ضمن تقویت گردشگری به پایداری مزارع کمک کند.
سایر پرداخت‌ها به کشاورزان برای سازگاریتا با تغییرات آب و هوا کمک یا از تأثیرات زیست‌محیطی آنها بکاهند. به عنوان مثال یارانه تجهیزات لازم برای تزریق کود در خاک می‌تواند آلودگی هوا و نیاز کودهای شیمیایی را کاهش دهد.

حدود یک سوم یارانه‌های مزرعه موجود در انگلیس برای فعالیت‌های سازگار با محیط زیست است. «دیوید هاروی» اقتصاددان کشاورزی در دانشگاه نیوکاسل اعلام کرد که برای مطالعه تأثیر تغییرات سیاست در مزارع و جوامع روستایی، مدلهای اقتصادی لازم خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058670

وب گردی

وب گردی