کاربری بیمارستان واحد نجف‌آباد تغییر می‌‌‌کند/ راه‌‌‌‌اندازی ایستگاه مترو در داخل دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: اسکلت ساختمان بیمارستان نجف‌‌‌آباد تا سال ۷۹ زده شده اما از آن تاریخ تا به امروز، علیرغم ۵ بار تمدید مجوز از وزارت بهداشت، موفق به تاسیس بیمارستان نشدیم، درصددیم تا کاربری این بیمارستان را تغییر دهیم و به یک واحد آموزشی و پژوهشی و مواردی مشابه تبدیل کنیم.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی درباره انعقاد تفاهم‌‌‌‌نامه با مترو و ایجاد ایستگاه در داخل دانشگاه گفت: تفاهم‌‌‌نامه‌ای را دانشگاه آزاد اصفهان با شرکت مترو منعقد کرده که براساس این تفاهم‌‌‌نامه قرار شد، ریل‌‌‌‌‌‌گذاری شهر نجف‌‌‌آباد و توسعه مترو به این شهر تا داخل دانشگاه ادامه یابد و این برای اولین‌‌‌بار است که در محوطه داخل دانشگاه ایستگاه مترو وجود دارد. در محوطه دانشگاه هم دو ایستگاه احداث می‌‌‌شود. یک ایستگاه داخل خود واحد و دیگری در بخش شمالی آن که مرتبط با دانش شهر است.

وی تشریح کرد: با راه‌‌‌اندازی این بخش از مترو اصفهان تا شهر نجف آباد به داخل دانشگاه، روند رفت و آمد بیش از ۲۰ هزار دانشجویی که در این واحد دانشگاهی داریم و از شهرهای استان اصفهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند آسان‌‌‌تر شده و مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان رفع و از این تسهیلات بهره‌‌‌مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: مدت اتمام این تفاهم‌‌‌‌‌نامه، طی چهار سال پیش‌‌‌بینی شده و در این مدت، خطوط مترو به همراه راه‌‌‌اندازی قطار سریع‌‌‌‌السیر اصفهان به تهران راه‌‌‌اندازی خواهد شد. به این ترتیب، کلیه دانشجویانی هم که در مسیر رفت و آمد بین دو شهر هستند با راه‌‌‌اندازی این خط مشکلات رفت و آمد نخواهند داشت.

وی درباره دانش‌‌‌شهر واحد نجف آباد و فعالیت‌‌‌های مرتبط با این مجموعه یادآور شد: دانش‌‌‌‌‌ شهر واحد نجف آباد دارای مساحت بیش از هزار هکتار بوده و یک ایستگاه مترو دانشگاه هم به این قسمت متصل می‌‌‌شود. در این دانش شهر که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت خواهد داشت مراکز رشد، هسته‌‌‌ها و واحدهای فناور و شرکت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان مستقر می‌‌‌شوند. این طرح یک پروژه ملی است که نیازمند همکاری شرکت‌های خصوصی مستقر در این پروژه بوده و رایزنی‌‌‌هایی هم در خصوص تامین هزینه‌‌‌ها و جذب سرمایه لازم در این خصوص با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده است. محصولاتی هم که در شرکت‌‌‌‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان مستقر در این دانش شهر ارائه می‌شود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده که نیازمند استقرار و ایجاد یک فن بازار مناسب در این خصوص است. این پروژه در مرحله ایجاد زیرساخت‌‌‌‌‌‌های لازم است.

نقش درباره آخرین وضعیت بیمارستان نجف‌‌‌آباد و ساماندهی آن اظهار کرد: بیمارستان نجف‌‌‌آباد در سال۷۵، کلنگ‌‌‌‌‌‌‌زنی شده و اسکلت ساختمان تا سال ۷۹ زده شده اما از آن تاریخ تا به امروز، علیرغم ۵ بار تمدید مجوز از وزارت بهداشت، موفق به تاسیس بیمارستان نشدیم. با توجه به هزینه‌‌های بالایی که این بیمارستان دارد درصددیم تا کاربری این بیمارستان را تغییر دهیم و به یک واحد آموزشی و پژوهشی و مواردی مشابه تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058688

وب گردی

وب گردی