ترور سردار سلیمانی اشتباه راهبردی آمریکا بود

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: ترور سردار سلیمانی یک اشتباه راهبردی از سوی آمریکا بود که یک نقطه عطف بزرگ در غرب آسیا و خلیج فارس ایجاد کرده که تبعات ژئوپولتیکی دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، سید عباس عراقچی بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست ابعاد سیاسی و راهبردی پیامد‌های ترور سردار شهید قاسم سلیمانی که در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهان شهید وی گفت: شاید تاریخ منطقه را بتوان بعد از این واقعه تقسیم کرد، به ویژه پس از ضربه قدرتمند ایران که در معادلات راهبردی در منطقه و مناسبات قدرت میان ایران و آمریکا تغییر ایجاد کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی سه تاثیر در جبهه مقاومت، مبارزه با تروریسم داعش و تکفیری و همچنین معادله قدرت در میان ایران و آمریکا دارد، افزود: معتقدم در بحث مقاومت، از دست دادن سردار سلیمانی بر خلاف ارزیابی آمریکایی‌ها تبعات مثبتی دارد.

وی گفت: ما یک فرمانده بزرگ از دست دادیم که در محور مقاومت تاثیر زیادی داشت، ولی وقتی جریان مقاومت را در کلیت نگاه می‌کنیم، محور مقاومت جغرافیایی از دست نداده، سلاح و آرمان مقاومت سرجایش است، گروه‌های مقاومت همچنان موجود هستند، ولی گفتمان و فرماندهی مقاومت همچنان باقی است.

عراقچی با بیان اینکه انگیزه‌های مقاومت بیشتر از دوران قبل از ترور سردار سلیمانی است، افزود: اثر شهید سلیمانی در پیشبرد مقاومت بیشتر از اثر سردار سلیمانی است یعنی کسانی که از ترور سردار سلیمانی و شهادت وی خوشحال شدند، باید بدانند شهادت ایشان حتما به مقاومت قدرت پیشبرد بیشتری خواهد داد.

کد خبر: 1058695

وب گردی

وب گردی