ایجاد اتاق فکر مشترک رسانه‌ها و مسئولان، باعث صیانت از منافع ملی می‌شود

عضو هیئت علمی علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: نبود ارتباط و اتاق فکر بحران بین رسانه‌ها و مدیران اجرایی و نداشتن استقلال کافی موجب ایجاد نارسایی رسانه‌ها شده است.

سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد رسانه‌ها در وقایع هفته‌های پیشین کشور اظهار کرد: عملکرد رسانه‌های کشور در اتفاقات و وقایع اخیر کشور نشان شکاف عمیق رسانه‌ها و مدیران اجرایی و ارشد است. اگر نظام مدیریت بحران در حوزه رسانه تشکیل می‌شد امروز شاهد دستپاچگی رسانه و مدیران در شرایط بحرانی نبودیم.

وی افزود: روزنامه‌ها و رسانه‌های مجازی قبل از بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح در یک سردرگمی آشکار بودند که این آشفتگی بعد از انتشار بیانیه بیشتر نیز شد. رسانه‌ها براساس نظرات متخصصان و مدیران ارشد کشور در راستای نفی و نقض هدف گیری هواپیمای اوکراینی حرکت می‌کردند.

عضو هیئت علمی علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تصریح کرد: نبود ارتباط و اتاق فکر بحران بین رسانه‌ها و مدیران اجرایی و نداشتن استقلال کافی موجب ایجاد نارسایی رسانه‌ها شده است. منافع ملی و مصالح عمومی کشور برای همه اقشار به‌ویژه رسانه‌ها بسیار مهم است ولی پیوند ناقص و ارتباط کم‌سوی مدیران با اصحاب رسانه هزینه‌های بسیاری را به اعتماد مخاطبان وارد کرده است.

هاشمی با اشاره به لزوم استقلال رسانه‌ها و آزادی عمل اصحاب رسانه در تبیین مسائل بیان کرد: مسئولان و رسانه‌های کشور باید از اتفاقات اخیر درس‌های لازم را بگیرند و در بحران‌های احتمالی آینده هزینه‌های کمتری متحمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه رسانه‌ها اعتبار و مرجعیت خود را بین مخاطبان و افکار عمومی از دست بدهند، ضروری بود مراجع رسمی اطمینان کافی را به رسانه‌ها بدهند تا وجهه اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها زیر سوال نرود. گاهی کم‌کاری رسانه‌های داخلی منجربه قدعلم کردن معاندان و رسانه‌های تقلبی در فضای مجازی می‌شود.

عضو هیئت علمی علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس عنوان کرد: مراجع قانونی و امنیتی باید قلم روشنگر اصحاب رسانه را بازتر گذاشته و اختیار تحلیل و تبیین را برای آنها قائل شوند. اگر رویکردهای تدافعی مدیران و مسئولان کشوری نسبت به رسانه‌ها حذف شود می‌توان با دستاوردهای آن اعتماد از دست رفته رسانه‌ها را برگرداند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058698

وب گردی

وب گردی