«تیپ رزمی ـ فرهنگی سردار سلیمانی» در مدارس صدرا ایجاد شد

معاون فرهنگی سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا از راه‌اندازی جبهه جهادی فرهنگی در مدارس صدرا خبر داد و گفت: در این راستا تیپ رزمی ـ فرهنگی سردار سلیمانی با 160 گروهان در این مدارس ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا جوان آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پراکندگی مدارس صدرا اظهار کرد: مجموعه مدارس دولتی صدرا در کل کشور شعبه دارد که بیشتر آن در دوره متوسطه دوم و برخی نیز در دوره متوسطه اول هستند.

وی ادامه داد: بعد از جریان اخیر و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، طرحی را برای همگرا و متحد کردن و جهت‌دهی به همه فعالیت‌های فرهنگی این مدارس رقم زدیم و عنوان این طرح را «جبهه جهاد فرهنگی» گذاشتیم. این ادبیات را از نگاه مقام معظم رهبری استخراج کردیم که فضای جنگ نرم را یک فضای جدی ترسیم کردند، همچنین ادبیاتی که برای کار فرهنگی دارند، ادبیات نظامی بوده و نشان دهنده اهمیت کار است.

حجت‌الاسلام جوان آراسته اضافه کرد:‌ بر این اساس جبهه جهادی فرهنگی را در مدارس صدرا راه‌اندازی کردیم، یک تیپ رزمی ـ فرهنگی به نام «تیپ رزمی ـ فرهنگی سردار سلیمانی» ایجاد شد که دارای 160 گروهان است؛ یعنی تمامی فعالیت‌های فرهنگی ـ تربیتی مدارس تحت عنوان گروهان رزمی ـ فرهنگی سردار سلیمانی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این گروهان‌ها به 4 گردان تقسیم می‌شوند،‌ افزود: اولین عملیات رزمی ـ‌ فرهنگی این گروه‌ها در دهه فجر امسال در 2 برنامه رقم می‌خورد؛ البته مجموعه‌های فعالیت‌هایی را برای دانش‌آموزان در طول سال و تابستان به صورت ویژه برگزار می‌شود و یک اردوی تخصصی در حوزه مدیریت و آشنا شدن دانش‌آموزان با بیانیه گام دوم داریم که برای دانش‌آموزان در سال دهم است؛ برای دانش‌آموزان سال یازدهم، اردوی رزمی ـ استقامتی در نظر داریم.

وی افزود: دانش‌آموزان سال دوازدهم بعد از کنکور، اردوهای علمی ـ‌ معرفتی را تجربه می‌کنند، این اردوها در تابستان رقم می‌خورد.

معاون فرهنگی سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با بیان اینکه این فعالیت‌ها در مدارس با توجه به ویژگی‌های سردار سلیمانی درنظر گرفته شده، اظهار کرد: ویژگی‌های سردار سلیمانی از جمله شجاعت،‌ روحیه معرفت، معنویت، استکبارستیزی و زهد، مجموعه مؤلفه‌هایی بوده است که شهید سردار سلیمانی را به نقطه اعلا رسانده است، در همین راستا سردار شهید را به عنوان الگوی دست‌یافتنی دانش‌آموزان قرار داده‌ایم و دانش‌آموزان در تیپ رزمی و فرهنگی با چنین الگوی والایی آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدارس صدرا شامل 12 هزار دانش‌آموز است که در 160 مدرسه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این طرح را پس از شهادت سردار سلیمانی کلید زدیم و پس از یک فعالیت فشرده یک هفته‌ا‌‌ی طرح آماده اجرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058703

وب گردی

وب گردی