لیگ علمی شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسی بزهکاران در واحد کرج برگزار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از برگزاری مسابقه علمی شخصیت‌شناسی بزهکاران در جرائم خشونت‌آمیز از منظر حاشیه‌نشینی خبر داد.

حسن ملاجان رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مسابقه علمی و فناوری استان البرز گفت: برای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی آن‌ها یک حوزه مشخص شده است. با توجه به اینکه در استان البرز بحث حاشیه نشینی وجود دارد و یکی از استان‌ها مبتلا به مسائل حاشیه نشینی است مسابقات نیز باید در همین راستا باشد. در نتیجه قرار است مسابقه شخصیت شناسی مربوط به بزهکاران از منظر حاشیه نشینی در این استان برگزار شود.

وی درباره اهداف برگزاری مسابقه علمی و فناوری گفت: در این مسابقه بررسی می‌شود که حاشیه‌نشینی چطور باعث جرائم بیشتر شده و به چه جرائمی دامن می‌زند. این مسابقه بعدی تحقیقاتی دارد؛ در واقع پرونده‌ای برای هر کدام از بزهکاران و متخلفان ایجاد می‌شود تا متخصصان مربوط به بررسی با آن بپردازند. به عبارتی یک تیم به این موضوع از منظر حقوقی و یک تیم از منظر روانشناسی نگاه می‌کند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه مسابقات علمی و فناوری ابعاد متفاوتی دارد و عمدتا زیرمجموعه حقوق قرار می گیرد خاطرنشان کرد: تیم‌های روان‌‌‌شناسی و پزشکی نیز در مسابقات علمی و فناوری داخل می‌شوند و در مجموع پروند‌هایی که از سوی تیم‌های روان‌‌‌شناسی، حقوق و پزشکی تشکیل می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت پرونده برای بزهکار مربوط بررسی و به بخش هایی که روی بزهکاری اثر می‌گذارند توجه شده و به راهکارهای پیشگیری و کاهش بزهکاری پرداخته می‌شود.

ملاجان درباره حمایت از ایده‌های برتر مسابقات علمی و فناوری اظهار کرد: طرح های پژوهشی برای دانشجویانی که رتبه ای را کسب کردند در نظر گرفته می‌شود. حمایت‌هایی را طبق قواعد باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در نظر داریم تا تیم‌هایی که در این مسابقه حائز رتبه می‌شوند ارتقا پیدا کرده و در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

او در پاسخ به این سوال که چه انجمن‌هایی در این مسابقه مشارکت دارند تصریح کرد: انجمن حقوق، پرستاری و مامایی و روان‌‌‌شناسی به صورت مستقیم در این مسابقه همکاری خواهند داشت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان تاکید کرد: مسابقه شخصیت شناسی بزهکاران در جرائم خشونت آمیز از منظر حاشیه نشینی یک مسابقه کارشناسی چند جانبه است که از نظر مسائل حقوقی، روان‌‌شناسی و پزشکی مسائل جرم شناسی را مورد بازبینی قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد با برگزاری این مسابقه و تحقیقاتی که به واسطه آن ایجاد می‌شود بتوان برخی از ریشه‌های ایجاد جرم که ناشی از حاشیه نشینی و فقر ناشی از آن است را شناسایی و در جهت رفع آن پیشنهاد، اقدام و عمل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058708

وب گردی

وب گردی