حضور پررنگ مردم، مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کرده است

رییس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران این سازمان به بازرسان کل استان‌های سیل‌زده برای نظارت و پیگیری میدانی موضوع دستوراتی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست «معاونت برنامه‌ریزی و امور مجلس»، «سرپرست بازرسی امور نفت»، «رییس دفتر بازرسی امور ویژه» و «مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد» با تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی، درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه سقوط هواپیما و مراسم تشییع در کرمان گفت: دی‌ماه، ماه پرحادثه‌ای برای کشور بود و علاوه بر این حوادث، سه استان کشور نیز درگیر سیل هستند که خسارت زیادی را به کشور تحمیل کرد. در خصوص سیل همان روز نخست به بازرسان‌ کل استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان دستور داده شد که از نزدیک مسائل مربوط به سیل را نظارت و پیگیری کنند.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اخیر گفت: یکی از نکات بسیار راهبردی، کلیدی و حائز اهمیت بیانات مقام معظم رهبری این است که ایشان حضور گسترده، عاشقانه و اشک و اندوه مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش و تازه شدن روحیه انقلابی ملت را نتیجه ملموس اخلاص این سردار بزرگ و شهیدان همراهش دانستند؛ اخلاصی که طی چهل سال مبارزه با دشمنان اسلام در جنگ تحمیلی و در مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش از این مرد بزرگ دیده شد.
وی نکته دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب را اشاره به حضور همه‌جانبه مردم درصحنه عنوان کرد و گفت: علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی که در کشور وجود دارد مردم به‌صورت گسترده و باشکوه درصحنه حاضر شدند و می‌شوند که نمونه بارز آن روز گذشته در نماز جمعه تهران رقم خورد. این حضور پررنگ مردم، مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کرده و باید بیشتر از گذشته نسبت به انجام وظایف اهتمام داشته و در انجام آن تلاش بیشتری انجام دهیم.
درویشیان مسئولیت در جمهوری اسلامی را یک امانت الهی دانست و افزود: باید در حفظ این امانت الهی بکوشیم و به‌خوبی از عهده آن بربیاییم تا زمانی که این امانت را بخواهیم به اهلش تحویل بدهیم. خصوصاً در دوره تحول و امید به قوه قضاییه که هم مسئولان نظام به‌ویژه رئیس قوه قضائیه و هم مردم بیش از گذشته نسبت به سازمان بازرسی انتظار فعالیت محسوس‌تر و مؤثرتری دارند. حتماً تلاش‌های فراوانی درگذشته شده اما باید علاوه بر آن تلاش‌ها و تداوم آن فعالیت‌ها، متفاوت از گذشته نسبت به انجام مسئولیتمان تلاش کنیم.
وی گفت: الآن بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب دیگر برای مردم قابل‌تحمل نیست که در نظام اداری شاهد فساد، تبعیض و ناکارآمدی باشند. ازاین‌جهت مسئولیت ما سنگین‌تر از گذشته است.
درویشیان یکی از آسیب‌های جدی نظام اداری را توجه نکردن به موضوع جانشین‌پروری و کادرسازی عنوان کرد و افزود: جانشین‌پروری و کادرسازی و میدان دادن به جوانان یکی دیگر از انتظارات رئیس قوه قضائیه از سازمان بازرسی است. امروز در بخش‌های قابل‌توجهی از دستگاه‌های اداری و اجرایی، وقتی مدیری بعد از سال‌ها در آن دستگاه بازنشسته می‌شود و یا به هر دلیلی جابجا می‌شود برای انتخاب جایگزین مناسب برای آن مدیر بعضاً مشکل وجود دارد که این ضعف در سیستم اداری است و باید حتماً سازمان‌دهی شود و نه‌تنها در سازمان بلکه به‌عنوان یک رویکرد باید این موضوع را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنیم.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان فرزاد مخلص‌الائمه را به‌عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور مجلس، حمیدرضا سلیمانی را به‌عنوان رئیس دفتر بازرسی امور ویژه، احمدرضا ارشدی را به‌عنوان مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و مهدی صیدی را به‌عنوان سرپرست بازرسی کل امور نفت و سید محمود حسینی پور را به‌عنوان مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان بازرسی کل کشور معرفی و از زحمات ابراهیم شاهرخیان، محسن حاجی‌مزدارانی و حمیدرضا میری دیسفانی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058717

وب گردی

وب گردی