برنامه‌های  دهه فجر مدارس تهران اعلام شد

عبدالرسول کریمی معاون پرورشی آموزش و پرورش تهران در یک نشست خبری، برنامه‌های دهه فجر مدارس پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرسول کریمی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت برنامه‌های آموزش‌وپرورش تهران در ساختمان اداره کل آموزش و پرورش تهران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی و جانباختگان و هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: برنامه مدرسه محوری را در سال جاری پیگیری می‌کنیم. در این راستا شیوه‌نامه‌ای به مدارس ارسال شد که در آن انتظارات و خواسته‌های دانش‌آموزان مورد بررسی قرار گرفته‌است، خوشبختانه دانش‌آموزان همیشه پیرو منویات مقام معظم رهبری و پیرو شهدا بوده‌اند.

وی ادامه داد: اهدای گل و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل را در دستور کار داریم، فرهنگیان ستادی و تشکل‌های دانش‌آموزی در این مراسم شرکت خواهند کرد. در سال جاری به احیای‌تشکل‌ها مانند سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه دانش‌آموزی و غیره توجه ویژه‌ای شده‌است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش تهران، گفت: نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی از جمله دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش شهر تهران است که این گلبانگ ۱۲ بهمن ماه در تمامی مدارس تهران نواخته می‌شود. همچنین حضور در مراسم سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی شده است که در آن ۱۰ هزار دانش‌آموز در حرم امام حضور پیدا کرده و با آرمان‌ها انقلاب بیعت می‌کنند. ساعت ۱۲ ظهر ۱۲ بهمن ماه، هزار دانش‌آموز از مناطق ۱۵٬۱۶٬۱۷٬۱۸ و ۱۹ در محل جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرا حضور یافته و به سخنان مسئولان گوش می‌دهند.

میهمانی لاله‌ها با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود

معاون پرورشی شهر تهران گفت: استقبال از موتورسواران را از مسیر فرودگاه تا حرم امام در دستور کار خواهیم داشت همچنین برنامه‌ای تحت عنوان میهمانی لاله‌ها انجام خواهد شد که طی آن دانش آموزان پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در مزار شهدا حضور پیدا کرده و با شهدا عهد و پیمان می‌بندند.

وی افزود: غرفه‌هایی را در مسیر راهپیمایی خواهیم داشت تا کنون حضور ۱۲ غرفه در مسیر ۱۰۰ درصد است، امیدوارم بتوانیم غرفه‌های بیشتری را درمسیر راهپیمایی داشته باشیم. همایش بصیرت نسل چهارم با عنوان تببین زندگی و خدمات شهید سلیمانی نیز در دستور کار داریم.

کریمی بیان کرد: آغاز برنامه‌های ورزشی مناطق را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین بررسی و برگزاری‌کرسی‌های آزاداندیشی در دوره متوسطه دوم با موضوع تبیین گام دوم انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم که بالغ بر ۴۱همایش در این زمینه با حمایت اتحادیه و سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک دانش‌آموزی به یاد سردار سلیمانی انجام خواهد شد که طی آن ۳هزار دانش‌آموز در دانشگاه افسری حضور پیدا می‌کنند. همچنین برگزاری برنامه با محتوای دهه فجر صورت خواهد گرفت، در این راستا جشن‌ها را به خیابان‌ها و پارک‌ها می‌بریم تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها در این مراسم مشارکت و شادی را درغالب هنجارها احساس کنند.

یادواره شهدای لاله‌های روشن

معاون پرورشی شهر تهران گفت: یادواره شهدا تحت عنوان لاله‌های روشن را در ایام الله دهه فجر برگزار می‌کنیم که طی آن از خانواده شهدا تقدیر خواهیم کرد. برگزاری آیین مشاوره برای همکاران و دانش‌آموزان با محوریت سردار شهید سلیمانی در دوره متوسطه اول و دوم در کانون فرهنگی و تربیتی مدارس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جام فجر ویژه فرهنگیان و کارکنان اداره کل در سالن‌های ورزشی برگزار خواهد شد. همچنین حضور دانش‌آموزان و همکاران در نماز جمعه را دستور کار داریم تا نشان دهیم پیرو منویات رهبری و انقلاب اسلامی هستیم.

کریمی اضافه کرد: درایام الله دهه فجر تشکل‌های دانش‌آموزی از رزمندگان و آزادگان عیادت و از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنند. برگزاری برنامه‌های جنگ شادی درکانون‌های فرهنگی و تربیتی نیز پیش‌بینی شده است، همچنین مسابقات ادبیاتی و پژوهشی، هنرهای‌آوایی، هنرهای دستی و تجسمی در کلیه مدارس برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان در دارالقران‌ها و مدارس در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین در این ایام اردوهای بازدید از باغ موزه دفاع مقدس انجام می‌شود که در آن بیش از ۷ هزار دانش‌آموز در این باغ موزه حضور پیدا کرده و به تبیین برنامه‌های دفاع مقدس خواهند پرداخت.

گرامیداشت سردار شهید سلیمانی در میقات‌الصالحین

معاون پرورشی آموزش و پرورش تهران گفت: برنامه میقات‌الصالحین در راستای یادبود سردار سلیمانی درایام الله دهه فجر برگزار می‌شود که طی آن ۱۲ هزار دانش‌آموز در ایام دهه فجر در مصلی حضور پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: اجرای سرود ۲۲ بهمن در میدان آزادی را در دستور مار داریم، ۱۳۵۷ دانش‌آموز تعدادی سرود انقلابی برپا خواهند کرد. همچنین در برنامه روایت‌گری انقلاب برنامه‌های انقلاب اسلامی، سازمان دانش‌آموزی‌ و تشکل‌ها در مدارس حضور خواهند کرد و گذشته و حال انقلاب را بررسی خواهند کرد.

کریمی افزود: نمایشگاه‌های دست سازه دانش‌آموزان با حمایت معاونت متوسطه حوزه مشاوره معاونت پرورشی و حوزه فنی و حرفه‌ای را برگزار می‌کنیم. حضور پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در حسینیه جماران را از ۲ سال گذشته آغازشده و با استقبال دانش‌آموزان برگزار می‌شود. امسال نیز این برنامه را در دستور کار داریم.

وی افزود: مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب در ۴ قطب برگزار می‌شود. برگزاری‌ مسابقه عکاسی و وبلاگ نویسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن با عنوان بهمن ماندگار توسط سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. جشنواره فریادهای شادی نیز به‌طور استانی برگزار می‌شود. همچنین مسابقه سپاس سردار نیز با محتوای دل‌نوشته‌های دانش اموزان برای سرداردل‌ها را در دستور کار داریم.

وی در پایان گفت: بحث مدرسه محوری و احیای تشکل‌ها به معنای واقعی را امسال‌در دستور کار قرار دادیم. تشکل‌ها همیشه منویات رهبری را در دستور کار قرار داده‌ایم، امیدواریم بتوانیم امسال‌ با در نظر گرفتن برنامه‌های شاد در چارچوب ارزش‌های انقلاب بتوانیم برنامه‌های خوبی‌ را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058739

وب گردی

وب گردی