افزایش  تخت‌های سوختگی دردو سال اخیر+جدول

معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: استانداردسازی، گسترش و احیاء تخت های بیمارستانی در سراسر کشور نسبت به سال‌های قبل بی نظیر بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از ابتدای دولت دوازدهم یکی از موضوعات اساسی که در حوزه درمان مد نظر قرار گرفت موضوع ساماندهی تخت های بیمارستانی در سراسر کشور بوده است.

پیرو بررسی همه جانبه اولیه، مشخص شد علاوه بر کمبود تخت سوختگی اغلب تخت‌های موجود نیز فاقد استانداردهای لازم هستند که ابتدا نسبت به ساماندهی و استانداردسازی تخت های موجود اقدام شد و در کنار آن موضوع گسترش تخت‌ها سوختگی (BICU)، که نیاز اساسی در سراسر کشور است مدنظر قرار گرفت. در همین راستا اقدامات انجام شده به این شرح است.

با عنایت به موارد فوق می‌توان گفت استانداردسازی، گسترش و احیاء تخت های بیمارستانی در سراسر کشور نسبت به سال‌های قبل بی نظیر بوده است و به نظر می‌رسد در صورت راه اندازی تخت‌های فوق‌الذکر تقریبا نیاز کشور در این خصوص بر طرف خواهد شد. هر چند که هزینه احداث یک تخت ویژه سوختگی بیش از 5 برابر هزینه احداث تخت‌های عادی است.

حداقل انتظار این است با بسیج عمومی و همگانی تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط و ظرفیت رسانه‌های عمومی با برنامه ریزی جامع در زمینه پیشگیری و تدوین و اجرای استانداردهای استفاده از وسایل گرمایشی و تولید انرژی از وقوع حادثه سوختگی برای هموطنان که طول درمان بسیار طولانی و پیچیده دارند پیشگیری جدی به عمل آورده شود.

پیش از این سیامک فرخ فرقانی جراح پلاستیک با اشاره به کمبود 1000 تخت سوختگی در کشور، گفته بود: دانشگاه‌های علوم پزشکی تمایل چندانی جهت راه اندازی بیمارستان اختصاصی در این زمینه ندارند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1058744

وب گردی

وب گردی