حمایت وزارت ICT از تاسیس سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) از راه‌اندازی «سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات» خبر داد.

پیام نجفی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه اندازی سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی، تبدیل شدن به دانشگاه هوشمند است و مراحل اجرایی این طرح را از استان اصفهان و واحد اصفهان (خوراسگان) آغاز شده است و در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح هستیم.

او ادامه داد: از آن جایی که سراهای نوآوری در تمام کشور راه‌اندازی می‌شود یکی از موضوعاتی که می‌تواند ظرفیت نوآوری و ظرفیت کار و اشتغال دانش بنیان داشته باشد سرای نوآوری فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است. با توجه به این که دانشجویان خوب و باکیفیتی در استان اصفهان داریم و همچنین شرکت‌های استارتاپ نوپای خوبی در دانشگاه و استان وجود دارد، تصمیم گرفته شد تا این سرای نوآوری در استان اصفهان تاسیس شود چرا که ظرفیت کار در این زمینه به شدت وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) با بیان این که سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات ظرفیت اشتغال و کار را فراهم می‌کند تاکید کرد: با راه‌اندازی این سرای نوآوری، زمینه ایجاد شرکت‌هایی که در تولید محتوا، موبایل و اپلیکیشن‌هایی تلفن همراه فعالیت می‌کنند ایجاد خواهد شد. همچنین خدماتی که می‌تواند در حوزه‌های آی تی و مجازی ارائه شود افزایش پیدا می‌کند.

او اظهار کرد: همه این‌ها ظرفیت‌هایی است که در حوزه آی تی داریم و دانشگاه هم دانشجویانی خوبی در این حوزه دارد و می‌تواند در این حوزه به خوبی عمل کند. خوشبختانه کشور هم حمایت‌های خوبی در این زمینه انجام داده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ICTو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در حمایت های لازم را در این زمینه انجام دهد.

نجفی با بیان این که اصفهان در حوزه شهر هوشمند فعالیت می‌کند اضافه کرد: واحد اصفهان بخشی از مسئولیت شهر اصفهان به عنوان شهر هوشمند را در اختیار دارد بنابراین تصمیم گرفتیم در این حوزه وارد شده و کار کنیم. تفاهم‌نامه‌ای با نظام صنفی رایانه‌ای در این خصوص به امضا رسید و با بخش ICT استان اصفهان نیز رایزنی های لازم انجام شد و همچنین درخواست‌هایی نیز با شهرداری استان اصفهان مطرح شد که با آن‌ها در این زمینه همکاری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) در پایان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم این سرا را به زودی راه اندازی کنیم؛ فضای فیزیکی این سرای نوآوری متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است و تجهیزات هم توسط حامیان تامین و این کار مشترک به زودی راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058745

وب گردی

وب گردی