هزینه تسلیم در برابر دشمن بیبشتر از هزینه مقاومت است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام در آیین  تجلیل از شهدای وحدت و مقاومت گفت: هزینه تسلیم در برابر دشمن بیبشتر از هزینه مقاومت و ایستادگی است و باید راه این شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی بیشتر از گذشته ادامه یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در آیین تجلیل از شهدای وحدت و مقاومت که با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام، مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری ایلام، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام برگزار شد گفت: این آیین در راستای تجلیل از شهدای وحدت و مقاومت، همدلی و وحدت دو کشور برادر و مسلمان ایران و عراق و تبیین موازین انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

محمد میرزایی حیدری اضافه کرد: دانشجویان سفیران فرهنگی و نخبگان جامعه هستند و باید با تبیین و تحلیل مسائل روز در راستای وحدت کل مسلمان جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه و مبارزه با استکبار و صهیونیزم تلاش کنند و تا بیرون راندن آنها از منطقه خاورمیانه، نابودی تفکر صهیونیسم و تقویت جبهه مقاومت آرام نگیرند.

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس متعلق به دو کشور ایران و عراق نیستند بلکه متعلق به یک تفکر برخاسته از اسلامی ناب و جبهه جهانی مقاومت و مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند و قطعا انتقام خون این دو شهید توسط همه آزادگان جهان گرفته خواهد شد.

میرزایی حیدری بیان کرد: با تاکید ویژه دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی الحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی با تمام امکانات در خدمت دانشجویان عراقی است.

وی گفت: شهادت این دو شهید بزرگوار در تحکیم بیشتر پیوند ناگسستنی دو کشور ایران و عراق موثر بوده و باید تبادلات فرهنگی و علمی دو کشور افزایش یابد.

رئیس واحد ایلام افزود: در حال حاضر با فراهم کردن امکانات بیشتر و ارتباطاتی که با کشور عراق داریم در آینده نزدیک تعداد دانشجویان عراقی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام افزایش خواهد یافت.

هزینه تسلیم در برابر دشمن ببیشتر از هزینه مقاومت است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام در این آیین گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هزینه تسلیم در برابر دشمن بیبشتر از هزینه مقاومت و ایستادگی است و باید راه این دو شهید گرانقدر بیشتر از گذشته ادامه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجر مهدوی راد اضافه کرد: دانشجویان باید دشمن شناس باشند و تنها راه مقابله با استکبار جهانی و صهیونسیم ایستادگی، وحدت، مقاومت و مبارزه است.

وی افزود: شهدای مقاومت و وحدت برای جوانمردی، جهاد و ایستادگی قله بودند و برای دین و اهل بیت یاری گر و برای کرامت انسانی و شهادت تندیس و برای شهادت طلبان الگو بودند.

مهدوی گفت: شهادت این دو شهید بزرگوار باعث زنده شدن تفکر شهادت و مقاومت و آمیخته شدن خون این دو باعث استحکام و وحدت بیشتر دو کشور عراق و ایران شده است.

اعتماد و پشتیبانی مردم خرج موشک های ایران

در این آیین مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام نیز گفت: 3 هزار کانال ماهواره ای در ایران قابل دریافت است که از این تعداد 300 کانال به زبان فارسی و حتی محلی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی و مردم ایران با هدایت و تامین مالی امریکا و صهیونیسم راه اندازی شده است.

محمد بازوند با تقدیر از اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این آیین گفت: دو کشور نیازمند برگزاری نشست های دانشجویی و علمی هستند تا با هم اندیشی و همفکری نخبگان ایران و عراق آگاهی بخشی لازم به مردم صورت گیرد.

وی بیان کرد: عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی امروز بی نظیر است به طوریکه در زمان رژیم سابق هر تصمیمی باید با سفیر انگلیس و آمریکا هماهنگ می شد ولی امروز می بینیم به برکت خون شهدا ایران یک طرف میز مزاکره و تمام دنیا در طرف دیگر می نشینند.

بازوند به پاسخ کوبنده سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: اقتدار جمهوری اسلامی باعث عصبانیت رئیس جمهور دلقک آمریکا شده است و ما شاهدیم بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشور و حتی ابرقدرتی نتوانسته است پاسخ نظامی به آمریکا بدهد.

وی گفت: آمریکا با خشن ترین و وحشیانه ترین روش ها به ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت و بعد از آن از همه روش های متعارف و غیر متعارف برای تاثیر بر افکار عمومی استفاده کرده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام بیان کرد: تشییع پیکر پاک شهدای وحدت دو کشور عراق و ایران از سامرا و نجف و کربلا گرفته تا اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمانی باشکوه ترین و بی نظیر ترین حضور مردم بود که این حضور آگاهانه باعث ترس و عصبانیت سردمداران آمریکا و صهیونیسم شد و این تشییع در تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: خرج موشک های ایران در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا اعتماد و پشتیبانی مردم بود و امروز ایران اسلامی از لحاظ استقلال سیاسی عزتمند ترین کشور دنیا است.

در این آیین همچنین چند تن از دانشجویان عراقی واحد ایلام با تاکید بر وحدت و همدلی دو کشور عراق و ایران عنوان کردند با شهادت این دو شهید بزرگوار جریان مقاومت و مبارزه برای بیرون راندن آمریکا و صهیونسیم در منطقه جان تازه ای گرفته و پیروزی در این نبرد قطعی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058747

وب گردی

وب گردی