کمیته کد اخلاق در واحد تهران مرکزی راه‌اندازی می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از راه‌اندازی کمیته کد اخلاق پزشکی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

علی نیازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی کمیته کد اخلاق در واحد تهران مرکزی گفت: با توجه به دایر بودن رشته‌های تحصیلی و تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی راه‌اندازی کمیته کد اخلاق در این واحد دانشگاهی لازم بود. این رشته‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی و در گروه‌هایی مثل مهندسی پزشکی، مهندسی بافت، سلولی ملکولی، میکروبیولوژی، ژنتیک، شیمی و تمام رشته‌هایی است که امکان اجرای تحقیق و یا فعالیت پژوهشی روی یک نمونه انسانی دارد.

نیازی با تاکید بر این که این رشته‌ها نیازمند کد اخلاق هستند تصریح کرد: بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تصمیم گرفت تا کمیته کد اخلاق را دایر کند. پیش از این مجبور بودیم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققانی که قرار بود کد اخلاق داشته باشند با معاونت علوم پزشکی دانشگاه نامه‌نگاری و مکاتبه کنیم تا کد اخلاق توسط این معاونت صادر شود.

او با بیان این که این فرآیند باعث طولانی شدن پروسه دریافت کد اخلاق می‌شد اضافه کرد: هر دانشجویی باید مدت زمان زیادی صبر می‌کرد تا کد اخلاق او صادر شود. به همین دلیل تلاش کردیم تا این کمیته را در خود واحد تهران مرکزی تاسیس کنیم؛ بنابراین افراد متخصص، حقوقدان و تمام افرادی که لازم بود در این کمیته حضور داشته باشند را معرفی کردیم که در آخرین جلسه کمیسیون معاونت پزشکی با تشکیل کمیته اخلاق در واحد تهران مرکزی موافقت شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پایان گفت: از این پس می‌توانیم درخواست‌های دانشجو و محققان را در واحد تهران مرکزی بررسی کنیم که این موضوع باعث تسریع در این نوع از فعالیت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058753

وب گردی

وب گردی