آموزش مهارت‌ برای اشتغال دانش‌آموختگان در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان اینکه هدف دانشگاه آزاد اسلامی باید پرورش نسلی کارآفرین باشد، گفت: هدف ما آموزش مهارت‌هایی است که سبب اشتغال دانش‌آموختگان شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، پیام نجفی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم‌تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: دانشکده علوم تربیتی یکی از قدیمی‌ترین و پویاترین دانشکده‌های این واحد دانشگاهی است که با داشتن نزدیک به ۵ هزار دانشجو بخش عمده‌ای از بار آموزشی دانشگاه را بر دوش می‌کشد.

وی اضافه کرد: ورودی بسیار بالای دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در مهرماه نشان از توجه ویژه جامعه به رشته‌های علوم‌تربیتی، روانشناسی و زبان‌های خارجی دارد که نوید چشم‌انداز درخشانی را در حوزه تحصیلات تکمیلی می‌دهد.

دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به وجود مرکز مشاوره در دانشکده علوم‌تربیتی و تأثیرات مثبت آن خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره تاکنون کمک‌های قابل‌توجهی به دانشجویان ارائه کرده و راهنمای عملی و عینی بسیار خوبی برای دانشجویان بوده و باید از هم‌اکنون به فکر توسعه آن در سطح شهر باشیم تا بتوانیم به سایر اقشار جامعه نیز خدمات ارائه دهیم.

صنعت زمینه را برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می‌کند

نجفی یادآور شد: اعضای هیئت‌علمی و استادان حق‌التدریس دانشکده علوم‌تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان باید با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت نه‌تنها توانمندی‌های دانشجویان را ارتقا دهند؛ بلکه آنان را برای ورود به بازار کار و استفاده از توانمندی‌های علمی خود آماده سازند.

وی توضیح داد: تعاملات امروز ما با صنعت چندین برابر شده است و از سوی دیگر صنعت زمینه را برای اشتغال دانش‌آموختگان فراهم می‌کند، چراکه هدف امروز ما تنها آموزش محض نیست، بلکه آموزش مهارت‌هایی است که سبب اشتغال دانش‌آموختگان شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تشریح کرد: باید ارتباط بین دانشکده علوم‌تربیتی و معاونت سما دوچندان شود، چراکه حوزه تعلیم و تربیت در اختیار دانش‌آموختگان علوم‌تربیتی است و این دانش‌آموختگان، پرورش‌دهنده نسل‌های بعدی کشور خواهند بود.

نجفی تصریح کرد: آنچه موجب ارتقای یک شهر دانشگاهی می‌شود، صرفاً تجهیزات و ساختمان‌ها نیست، بلکه سطح علمی دانشگاه و کیفیت آموزش است که ملاک برتری یک دانشگاه نسبت به دانشگاه دیگر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058761

وب گردی

وب گردی