سرای نوآوری گردشگردی در دانشگاه آزاد تنکابن تأسیس می‌شود/ پرورش ۱۰ هزار زالو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن گفت: راه‌اندازی سرای نوآوری، نیازمند فضای فیزیکی حداقل ۲‌هزار متر است؛ اما برای ایجاد آن باید زیرساخت‌های لازم و تأمین فضا انجام شود. با توجه به ظرفیت موجود در سطح استان، پتانسیل ایجاد سرای نوآوری گردشگری در واحد تنکابن وجود دارد.

حسین‌علی مشایخی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های مراکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: ایجاد مرکز پرورش زالو از جمله دستاوردهای مراکز رشد واحد دانشگاهی ماست. در منطقه شمال بیش از ۱۰۰ گونه زالوی طبی داریم که این نوع از زالوها را گرفتیم و در فضای طبی پرورش دادیم. موفق به پرورش حدود ۱۰هزار زالو شدیم. در زالو ماده‌ای ضدانعقادی به نام هیرودین وجود دارد که در درمان بیماری‌ها به کار می‌رود و کاربرد بسیاری دارد.

وی تشریح کرد: گروه مهندسی پزشکی واحد تنکابن، در زمینه کلاژن‌سازی هم با استفاده از پوست ماهی، فعالیت‌هایی انجام داده و موفق به تولید نمونه اولیه این محصول شدیم، نمونه خارجی عرضه شده یک گرمی محصول کلاژن چیزی حدود 2میلیون تومان. واحد تنکابن موفق شده این محصول را براساس شرایط اقلیمی و منطقه‌ای تولید کند. بررسی‌هایی هم برای ترمیم قرنیه با استفاده از پولک ماهی انجام شده‌است. درصددیم تا یک آزمایشگاه کشت‌بافت را هم برای تولید ماده مؤثر ضد‌سرطان تاکسول ایجاد کنیم.

راه‌اندازی سرای نوآوری ۲هزار متری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن دربارهٔ راه‌اندازی سرای نوآوری در این واحد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سرای نوآوری، نیازمند فضای فیزیکی حداقل ۲هزار متر است؛ اما برای ایجاد آن باید زیرساخت‌های لازم و تأمین فضا انجام شود. با توجه به ظرفیتی که در سطح استان وجود دارد؛ در زمینه ایجاد سرای نوآوری گردشگری، پتانسل لازم وجود دارد و بعد از فراهم ساختن شرایط لازم، سرای نوآوری در این خصوص تأسیس خواهد شد.

مشایخی تصریح کرد: ساختار سازمانی سرای نوآوری شامل رئیس‌سرا، مدیر برنامه آموزش‌های خلاقیت و شتاب‌دهی، مدیر برنامه کارآفرینی و رشد، مدیر برنامه تجاری‌سازی و ارزش‌آفرینی، مدیر اداری و مالی و مدیر تدارکات و پشتیبانی، مسئول دفتر و یک نفر کارشناس دفتری بوده و این سرا یک نهاد اجتماعی است که از طریق ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش‌های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب‌وکار، مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، زیرساخت‌های حقوقی با تمرکز بر یک حوزه فناورانه اقدام به فعالیت می‌کند.

مدل جدید برای جذب صنعتگران و کارگران به فضای دانشگاهی

وی تأکید کرد: مدل سراهای نوآوری با دانشگاه متفاوت است، هیچ‌کدام از صنعتگران و کارگران حاضر نیستد با صرف چهار سال و گذراندن تعداد واحد درسی مشخص، مدرک لیسانس بگیرند؛ بنابراین باید این افراد را با شرایط ویژه به عنوان استاد و دانشجو در سراهای نوآوری جذب کنیم.

مشایخی دربارهٔ ارتباط سرای نوآوری با واحد دانشگاهی مربوط اظهار کرد: سرای نوآوری موظف است زیرساخت‌های لازم جهت حضور و استفاده از برنامه‌های سرا را برای دانشجویان و استادان فراهم کند، واحد دانشگاهی هم باید برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود را متناسب با بازار تقاضای شکل‌گرفته در سرای نوآوری، به‌روزرسانی کند. واحد دانشگاهی موظف است همکاری‌های لازم را جهت تشکیل و توسعه سرای نوآوری داشته باشد و بودجه‌های مصوب در زمینه ایجاد و توسعه سرای‌های نوآوری را محقق کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058795

وب گردی

وب گردی