اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با فعالیت‌های فناورانه پایه تشویقی می‌گیرند

مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب و اجرای این آیین‌نامه به‌ ازای فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه اعضای هیئت علمی، «پایه تشویقی» به آنها درنظر می‌گیرد.

وحید ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تدوین آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: با اینکه رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای فعالیت‌های فناوری قرار گرفته است ولی آیین‌نامه ارتقای اساتید که برگرفته از قوانین وزارت علوم بوده هیچ سنخیتی با این رویکرد ندارد.

وی افزود: با اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکیدات فراوانی درخصوص رشد فناوری، مقاوم‌سازی اقتصاد، کسب‌وکار و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور داشته‌اند تاکنون به موضوع فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی توجهی نشد و آیین‌نامه ارتقا در تضاد با شعارهای کشور قرار گرفته است.

مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب و اجرای این آیین‌نامه به‌ ازای فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه اعضای هیئت علمی، «پایه تشویقی» به آنها درنظر می‌گیرد. اعطای پایه تشویقی در کنار آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی در افزایش مزایای اساتید اثرگذار خواهد بود.

ضرغامی تبدیل ساعات حضور در دانشگاه و تدریس اساتید ایده‌پرداز را به فعالیت‌های فناورانه ازجمله ویژگی‌های این آیین‌نامه دانست و عنوان کرد: راه‌اندازی کسب‌وکار و فعالیت‌های فناورانه بعضاً از چاپ و انتشار صرف مقالات به‌مراتب دشوارتر است، به این منظور آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه برای تشویق از اساتید دانشگاهی تدوین شد.

وی اذعان کرد: این آیین‌نامه با اهداف تشویقی و حمایتی طراحی شده و اکنون در انتظار رأی و تصویب هیئت رئیسه دانشگاه است تا به مرحله ابلاغ و اجرا وارد شود. این آیین‌نامه هیچ تقابلی با آیین‌نامه ارتقای هیئت علمی وزارت علوم نداشته و صرفاً برای تشویق اساتید برای ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و فناورانه است.

مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی فناور از عایدات برگزاری برنامه‌های ترویجی، فناوری و نوآوری، درآمدزایی مبتنی بر کسب‌وکار در دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058800

وب گردی

وب گردی