شهید سلیمانی در دوره پس از شهادت هم الهام بخش مقاومت بوده است

وزیر خارجه کشورمان از شهید سپهبد سلیمانی به عنوان چهره برجسته ای از مقاومت یاد کرد که حتی در دوره پس از شهادت هم الهام بخش مقاومت بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، خورخه آرئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا که شب گذشته در راس هیئتی برای دیدار از کشورمان به تهران آمده است امروز با ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیداربا تشکر از ابراز محبت و همدردی مردم و دولت ونزوئلا پس از شهادت سردار سلیمانی و همچنین حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی و جانباختگان این حادثه دردناک ، از شهید سپهبد سلیمانی بعنوان چهره برجسته ای از مقاومت یاد کرد که حتی در دوره پس از شهادت هم الهام بخش مقاومت بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور خود جوش مردم سایر کشورها و مناطق جهان در مراسم های گرامیداشت این شهید مقاومت و ابراز تنفر آنها از اقدام تروریستی دولت آمریکا، حضور گسترده مردم کشورمان در مراسم تشییع این شهید و درخواست اقدام برای دفاع مشروع و همچنین سرخم نکردن در برابر زورگویی های رژیم آمریکا را برای همتای ونزوئلایی خود تشریح کرد.

ظریف همچنین با ابراز تاسف از حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، اقدامات فوری و روان کشورمان در ارائه تسهیلات به کشورهای دارای مسافر در این پرواز را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در شهادت سپهبد سلیمانی و همچنین جان باختن مسافران هواپیمای اوکراینی ، تاثیر بالای شهادت این شهید بزرگوار را در ونزوئلا و در بین مردم و خصوصا جوانان و در فضای مجازی تشریح و تاکید کرد معتقدیم به افتخار این شهید بزرگ میبایست بیش از پیش روابط دو کشور را گسترش دهیم.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در این دیدار همچنین همکاریهای دوکشور در موضوعات دو جانبه و بین المللی را مورد تبادل نظر و رایزنی قرار دادند.

کد خبر: 1058806

وب گردی

وب گردی