ارائه راهکارهای نوآورانه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید خودروبرقی در اولویت قرار گیرد

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در شرایط فعلی اقتصادی نمی‌توانیم از دولت انتظار کمک داشته باشیم، بلکه باید به سمت ارائه راهکارهای نوآورانه حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، «منوچهر منطقی» دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی خودروهای آینده اظهار کرد: ما در ستاد توسعه فناوری، سیاستی اتخاذ کردیم تا براساس آن برنامه‌های راهبردی خود را پیش بریم؛ زیرا فناوری‌های نوظهوری در کشور شکل گرفته که ما نمی‌توانیم نسبت به آنها بی‌تفاوت باشیم.
وی با اشاره به این که باید همایش ملی خودروهای آینده براساس ۴‌محور کلیدی اجرایی شود، گفت: در این زمینه باید سناریوهای مختلفی طراحی شود که در کشورهای توسعه یافته عملیاتی شده است؛ همچنین قوانین مطرح شده در حوزه تولید خودروهای برقی و هیبریدی بازنگری و اجرایی شود.
منطقی ادامه داد: باید سنایوری تجاری‌سازی و بحث زیست‌بوم نوآوری را در بخش‌های مختلف درگیر و قیمت تمام شده محصول را با دقت بررسی کنیم.

هم‌اکنون خودروی برقی در اروپا با ۳۰‌هزار دلار و در چین با ۱۰‌هزار دلار تولید می‌شود. ما نیز باید به دنبال تولید خودروی باکیفیت با قیمت پایین باشیم. برای این که بتوانیم به این نکته کلیدی دست یابیم، باید شرکت‌های دانش‌بنیان را در این عرصه درگیر کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود، در شرایط فعلی اقتصادی نمی‌توانیم از دولت انتظار کمک داشته باشیم؛ بلکه باید به سمت ارائه راهکارهای نوآورانه حرکت کنیم.

بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تمام المان‌های اجرایی را برعهده گیرند و این امر زمانی محقق می‌شود که مدل بیزینس برای آن طراحی شود.
وی در پایان ارائه سنایورهای مختلف برای تولید خودروهای برقی و موتورسیکلت‌، مطالعه دقیق قوانین و حمایت و حضور مداوم شرکت‌های دانش‌بنیان و بیزینس مدل نوآورانه را از جمله راهکارهای کلیدی برای انجام این امر مهم عنوان کرد و افزود: باید در این عرصه کارگروه مستقلی شکل گیرد تا نتایج کار را به ارگان ها و نهادهای مرتبط گزارش دهد.


انتهای پیام /

کد خبر: 1058812

وب گردی

وب گردی