ازتشکیل NGO تا اجرای طرح مدرسه سلامت/ استفاده از استادان برای هدایت دانش‌آموزان پژوهشگر

مدیر دبیرستان متوسطه دوره اول سمای واحد بروجرد فعالیت‌های علمی و پژوهشی این واحد در سال جاری را تشریح کرد.

سهیلا خورشیدی مدیر دبیرستان متوسطه دوره اول سمای واحد بروجرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این واحد در سال جاری اظهار کرد: مجموعه سمای بروجرد درپی برگزاری 9 دوره از جشنواره کشوری پژوهشی سازمان سما، همواره افتخارآفرینی کرده و مقام‌های بسیاری در این راستا کسب کرده است؛ تیم‌های علمی و پژوهشی واحد سمای بروجرد در این جشنواره، پروژه‌های پژوهشی اعم از اختراع و طرح پژوهشی را ارائه کرده‌ بودند.

وی افزود: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بروجرد، به عنوان بهترین پژوهش‌سرای کشور انتخاب شد و دبیرستان ما نیز همواره با این پژوهش‌سرا در ارتباط است؛ به طوری که دانش آموزان در کلاس‌های مختلف این پژوهش سرا و مسابقات علمی آن از جمله ربوکاپ و لکوکاپ شرکت می‌کنند و پای ثابت آن هستند.

خورشیدی ادامه داد: امسال دانش‌آموز سمای واحد بروجرد توانست در مسابقات لکوکاپ رتبه یک استان را کسب کند؛ همچنین دانش 4 الی 5 نفر دانش آموزان مقطع ابتدایی توانستند در مسابقات کشوری ربوکاپ و لکوکاپ حائز مقام برتر شوند.

مدیر دبیرستان متوسطه اول دخترانه سمای واحد بروجرد تصریح کرد: دانش آموزان ابتدایی سمای بروجرد توانستند در طرح جابربن‌حیان چندین مقام کسب کنند؛ در طرح جابربن حیان، دانش آموزان مقطع ابتدایی در دروس مختلف پروژه‌های پژوهشی طراحی می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش در دبیرستان سمای واحد بروجرد گفت: معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش، دوره‌های آموزشی را برای مدیران، نیروهای پرورشی و آموزشی سما برگزار کرده است. تمامی فعالیت‌های کارمندان مدارس سما براساس ساحت‌های شش گانه مندرج در این سند انجام می‌شود تا پرورش انسان متعالی به بهترین شکل صورت گیرد.

خورشیدی درباره فعالیت مشاوره‌ای و هدایت تحصیلی دبیرستان سمای واحد بروجرد بیان کرد: برای انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای، طرحی را تحت عنوان «مدرسه سلامت» به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارائه کردیم که خوشبختانه با آن موافقت شد. براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت به معنی این است که فرد از لحاظ جسمی، روانی و ارتباطات اجتماعی، دارای مولفه‌های نرمال باشد و بر همین اساس، طرح مدرسه سلامت در سه حوزه دانش آموزان، کادرآموزشی و والدین طراحی شده است.

وی اضافه کرد: سلامت روانی و جسمی والدین بر سلامت جسمی و روانی دانش آموزان اثر مستقیم دارد؛ به همین دلیل در طرح مدرسه سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباطی مورد نیاز والدین تعریف شده است. همچنین تصمیم داریم براساس این طرح و باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، معاینات بهداشتی و سلامتی والدین را انجام دهیم به طوری که برای آن‌ها پرونده پزشکی تشکیل شود.

مدیر دبیرستان متوسطه اول دخترانه سمای واحد بروجرد برگزاری اولین NGO تحت عنوان «دست‌های مهربان سمایی» را یکی از فعالیت‌های مهم در طرح مدرسه سلامت دانست و یادآور شد: دانش آموزان در این NGO به افراد نیازمند کمک می کنند و مهارت‌های مرتبط با این حوزه را فرا می‌گیرند.

خورشیدی با اشاره به فرآیند حمایت از دانش آموزان پژوهشگر گفت: براساس دستورالعمل سازمان آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد، مبالغ حمایتی برای طرح‌های مصوب شورای پژوهشی مدرسه در نظر گرفته شده است؛ همچنین از استادان متخصص دعوت می شود که دانش آموزان پژوهشگر را تا به ثمر رسیدن طرح پژوهشی‌شان هدایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058813

وب گردی

وب گردی