361 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده قرار دارد

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت:‌ 361 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در بافت فرسوده قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد تقی‌زاده درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی بافت فرسوده تهران گفت: در حال حاضر 134 هزار و احد مسکونی و 227 هزار واحد روستایی استان تهران در بافت فرسوده قرار دارد.

وی درباره نوسازی بافت فرسوده گفت: در راستای اجرای طرح‌های هادی روستایی می‌توان نسبت به رفع واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در روستاها اقدام کرد.

ر حال حاضر 134 هزار و احد مسکونی و 227 هزار واحد روستایی استان تهران در بافت فرسوده قرار دارد

وی به ساخت و سازهای حاشیه شهرها نیز اشاره کرد و گفت:‌هر چه سریع‌تر باید این موضوع ساماندهی شود چرا که ساخت و ساز در حاشیه و حریم شهرها غیرقانونی است و ارائه خدمات رفاهی در این محدوده با مشکلاتی همراه خواهد بود.

تقی‌زاده گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلاتی با نرخ سود 4 درصد در نظر گرفته شده است که 45 میلیون تومان به هر خانوار تسهیلات داده می‌شود و 15 میلیون تومان نیز از محل منابع بنیاد و 8 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به روستائیان پرداخت می‌شود که فرصت خوبی برای نوسازی مسکن است.

وی گفت: تمام استان تهران در آمایش قرار گرفته است و امیدواریم به زودی بتوانیم سند آمایش استان تهران را آماده کنیم که بتوانیم تصمیمات مناسب در راستای حل مشکلات این استان در آینده بگیریم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1058815

وب گردی

وب گردی