مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در اول بهمن

« تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون دستیاری پزشکی، تغییر زمان آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت و شبکه آزمایشگاهی فرصت توسعه فناوری» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در اول بهمن به شرح زیر است:

مطالبه گری عدالت اوج گیری استکبار ستیزی

این عنوان روزنامه فرهیختگان به 5 فعالیت‌های دانشجویی در نیمسال نخست تحصیلی می‌پردازد. خبرنگار این روزنامه به همین دلیل نگاهی به مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های سیاسی تشکل‌ها در ترم گذشته کرده و آنها را در 6 محور کلی بررسی کرده است. تداوم پیگیری موضوعات مربوط به‌خصوصی‌سازی و مشکلات کارخانه‌ها و کارگران، ورود به موضوع بودجه و عدالتخواهی در حوزه مالیات‌ها، صف‌آرایی درمقابل ناآرامی‌ها و سودجویان در ایام پرالتهاب اواخر آبان، پاسداشت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تشکیل هسته‌های جهادی و درنهایت ارزیابی و کنش‌گری فعالانه در عرصه موضوعات بین‌المللی ازجمله مهم‌ترین محورهای فعالیت دانشجویی در ترم گذشته بوده است.

شبکه آزمایشگاهی فرصت توسعه فناوری

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، درحال حاضر 423 مجموعه آزمایشگاهی با برخورداری از 10 هزار و 559 دستگاه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هستند. آزمایشگاه‌های عضو این شبکه در 6 حوزه زیست فناوری، علوم و فناوری‌های شناختی، ‌گیاهان دارویی و طب سنتی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، کشاورزی و محیط‌زیست و صنایع هوای و هوانوردی فعالیت می‌کنند که طبق جدول مذکور در این گزارش تعداد آزمایشگاه‌های فعال در هر حوزه و دستگاه‌‌های مورد استفاده در آن، مشخص است.آنچه با بررسی آمار و ارقام مذکور به دست می‌آید، به نظر می‌رسد مجموعه‌‌ آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری محدود و چندان زیاد نیست. اما بی‌شک اگر آماری از تعداد آزمایشگاه‌های موجود در سراسر کشور که هنوز به عضویت شبکه آزمایشگاهی درنیامده‌اند و ظرفیت‌‌ها و تعداد دستگاه‌های موجود، در دست باشد، قطعا شبکه آزمایشگاهی کشور شاهد افزایش ظرفیت‌های خود خواهد بود.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اعلام کرده است عملکرد اعضای این شبکه رشد 40 درصدی داشته و این درحالی است که پیش از این، بسیاری از ظرفیت‌های این مراکز بلااستفاده می‌ماند. اما اکنون بیشتر مراکز عضو شبکه با ارتقای خدمات خود توانسته‌اند رضایت 60 درصدی مشتریان را جلب کنند؛ اتفاقی که پیش از این در کشور سابقه نداشت. نکته جالب توجه اینکه در حال حاضر تعداد مشتریان و مخاطبان این شبکه 35 هزار نفر است که در قالب اعضای باشگاه مشتریان از خدمات طبق این شبکه استفاده می‌کنند. بر این اساس و طبق پیش‌بینی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قرار است تا پایان سال جاری تعداد اعضای باشگاه مشتریان به 50هزار نفر برسد. باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فضایی است برای معرفی خدمات و تخفیفات ارائه شده حوزه آزمایشگاهی که چند سالی است با عضویت مراکز آزمایشگاهی رونق گرفته است.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در اول بهمن به شرح زیر است:

زمان آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، زمان پنجاه و هفتمین دوره از آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) از پنجشنبه 15 اسفند 98 به پنجشنبه 22 اسفند 98 تغییر کرده است. پنجشنبه 15 اسفندماه 98 زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی است. آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل شامل 30 پرسش درک مطلب شنیداری، 40 پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و 30 پرسش درک مطلب نوشتاری با 100 نمره است. این آزمون نمره منفی ندارد.

کارنامه داوطلبان پنجاه و چهارمین دوره آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت 28 مهرماه در دسترس آنها قرار می‌گیرد.هر کارنامه دارای یک کد ویژه به نام Certification Code بوده و درستی آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در بخش «دریافت و تأیید کارنامه» قابل استعلام است.

مهلت ثبت‌نام در آزمون دستیاری پزشکی برای بار سوم تمدید شد

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، مهلت ثبت نام و ویرایش در چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی تمدید شد. با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در چهل وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی تا پنجشنبه 3 بهمن 98 برای تمدید و ویرایش فعال خواهد شد. در بازه زمانی 2 تا 9 دی بیش از 9 هزار و200 نفر در این مهلت ثبت‌نام کرده بودند. همچنین در بازه زمانی 14 تا 16 دی ماه نیز مهلتی برای ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی درنظر گرفته شد.

داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند میتوانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در این آزمون ثبت‌نام کنند. همچنین داوطلبانی که پیش از این نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند می‌توانند در فرصت 30 دی تا 3 بهمن نسبت به ویرایش مدارک اقدام کنند.داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند.

آزمون کتبی این دوره آزمون دستیاری پزشکی در روز پنجشنبه 15 اسفند 1398 به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهید صدوقی یزد و شهر تهران برگزار می‌شود.کارت ورود به جلسه آزمون در هفته منتهی به آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت مربوطه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058823

وب گردی

وب گردی