برنامه «سیل مهربانی» در مدارس کشور اجرا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش برای کاهش محرومیت‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در سطح ملی ادامه دارد و قرار است در نشست ویژه‌ای با حضور پنج معاون مسائل و مشکلات بررسی و برای رفع مشکلات این استان تصمیم‌گیری لازم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزائی دوشنبه 30 دیماه در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان که در محل فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار کرد: همه برای کاهش محرومیت‌ها، استاندارد سازی فضای آموزشی، افزایش سرانه‌های این استان بسیج خواهند شد و خیران و دولت در کنار این مردم قدرشناس و وفادار منطقه خواهند بود.

وی افزود: یکی از تعهدات این است هدف گذاری لازم برای ارتقای کیفیت آموزشی، استانداردسازی فضاهای آموزش و تلاش برای جذب نیروی انسانی کارآمد را داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سیل سیستان و بلوچستان خسارت‌های زیادی دیده است و مدارس نیز تخریب شده، خاطرنشان کرد: در سال آینده شاهد رفع بسیاری از مشکلات و افزایش جایگاه آموزشی این استان در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: مشکلات و بحران‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی زمینه‌ای برای آموختن، یادگرفتن و اندوختن تجربه برای مقابله بهتر با حوادث است و همه مردم و مسوولان برای بازگشت سیلزدگان به زندگی عادی تلاش می‌کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در مدارس سراسر کشور برنامه «سیل مهربانی» با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی و دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان سیلزده سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا فرصت درس خواندن و تعلیم و تربیت را برای همه فرزندان ایران اسلامی به نحو مطلوب و شایسته‌ای که در شان آنان است فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز سیستان و بلوچستان کانون توجه و نگاه مسوولان و آحاد مردم است و همه برای ایجاد شرایط زندگی عادی مردم و برگشتن به وضعیت قبل از سیل تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058831

وب گردی

وب گردی