مراسم رونمایی از درسنامه‌های علوم قرآن و حدیث برگزار می‌شود

مراسم رونمایی از درسنامه‌های علوم قرآن و حدیث دوم بهمن‌ماه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از درسنامه‌های علوم قرآن و حدیث، با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونان آموزشی، مدیران گروه‌های آموزشی و پژوهشی قرآن و حدیث دانشگاه‌های کشور، مولفان و ناظران درسنامه‌ها، فردا (دوم بهمن‌ماه) در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

در این مراسم، ضمن رونمایی از درسنامه‌های تدوین شده بر مبنای سرفصل‌های بازنگری شده دروس مقطع کارشناسی علوم قرآن و حدیث، هم‌اندیشی درباره نحوه اجرای سند راهبردی پژوهش و آموزش عالی کشور و اقدامات ملی آن نیز برگزار خواهد شد.

مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با هدف ایجاد تحول و تعالی نظام تولید علم و تربیت نیروی انسانی قرآنی متناسب با نیاز کنونی جامعه اسلامی و بر اساس وظایف محوله در منشور توسعه فرهنگ قرآنی، پس از بازنگری و تجمیع برنامه درسی دوره کارشناسی علوم و قرآن و حدیث، با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث طراحی و تدوین درسنامه‌های متناسب با سرفصل‌های بازنگری شده را در دستور کار خود قرار داد. این همکاری در قالب انعقاد قرارداد تدوین ۴۵ عنوان درسنامه قرآنی تبلور یافت که در این مراسم از درسنامه‌های تدوین شده رونمایی می‌شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب‌های قرآنی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث نیز برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058838

وب گردی

وب گردی