پژوهشگران حاضر در دوره‌های مطالعاتی حمایت می‌شوند

فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور گسترش تعاملات علمی، از دانشجویان دوره دکتری و اعضای هیات علمی برای شرکت در دوره‌های معتبر مطالعاتی خارج از کشور حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ایجاد ارتباط علمی مفید میان پژوهشگران ایرانی و دانشمندان دیگر کشورها می‌تواند در توسعه علمی کشور موثر باشد. در این راستا، فدراسیون سرآمدان علمی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) برای شرکت در دوره‌های مطالعاتی نزد افراد معتبر خارج از کشور حمایت می‌کند. این برنامه با هدف افزایش تعاملات علمی و حضور محققان در مراکز علمی معتبر نزد افراد معتبر و سرآمد جهانی اجرا می‌شود.

شرایط دریافت حمایت

پژوهشگران و محققانی که خواهان برخورداری از این حمایت هستند، باید دارای شاخصه‌های علمی قابل قبولی باشند. همچنین آنها باید از یکی از چهره‌های علمی شاخص خارج از کشور دعوت‌نامه دریافت کنند. ارسال کنندگان دعوت نامه برای محققان ایرانی به سه گروه تقسیم می‌شوند.

برگزیدگان گروه الف، جوایز معتبری، نظیر نوبل، کاولی، فیلدز، مصطفی(ص) و.... است. گروه ب، افردی هستند که حداقل 2 مقاله در معتبرترین نشریات جهانی ( به تایید فدراسیون سرآمدان علمی) منتشر کرده باشند.

افراد گروه ج نیز باید حداقل 15 مقاله در نشریات متعلق به گروه ب ( از نظر اعتبار) منتشر کرده باشند.

نشریات مورد قبول

فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دراین‌باره گفت: ضروری است محققان متقاضی دقت کنند، نشریات گروه الف فقط به 2 نشریه Nature و Science گفته می‌شود و سایر نشریات انتشارات نیچر شامل این گروه نمی‌شوند. نشریه‌ای مانند Nature Genetic در گروه ب و Nature Biotecnology در گروه ج قرار دارند. یا نشریه Scientific Reports با وجود اینکه از زیر مجموعه انتشارات نیچر بوده و شامل هیچ کدام از این گروه‌ها نمی‌شود.

مبلغ حمایت

بسته به اینکه این دوره مطالعاتی نزد چه کسی سپری شود و شخص فرستنده دعوت نامه از چه جایگاه علمی در جهان برخوردار باشد، مبلغ حمایت تخصیص یافته نیز فرق می‌کند. مبلغ پرداخت شده از 7 میلیون ریال تا 30 میلیون ریال در ماه متغییر است.

50% این تشویقی‌ها قبل از اعزام و مابقی نیز بعد از برگشت و ارائه گزارش، پرداخت خواهد شد.این حمایت‌ها حداکثر برای یک سال، قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058848

وب گردی

وب گردی