برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی در حوزه الکترونیک و چرم‌دوزی/ آموزش علوم تجربی و ریاضی به صورت کاربردی

مدیر مدرسه ابتدایی سمای واحد خوراسگان فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این واحد را در سال جاری تشریح کرد.

نسرین بهمن‌پور مدیر مدرسه ابتدایی سمای واحد خوراسگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت علمی و پژوهشی این مدرسه در سال جاری اظهارکرد: بیشتر فعالیت‌های آموزشی مدرسه سمای واحد خوراسگان، به صورت پژوهش محور است تا دانش آموزان دروس را صرفا به صورت آکادمیک یاد نگیرند بلکه با انجام پروژه‌های تحقیقاتی و عملی، به صورت مبنایی دروس فرا بگیرند.

وی افزود: درواقع به دنبال این هستیم که دانش آموزان را از حالت حافظه مداری خارج کنیم و آن‌ها را به صورت مهارت محور پرورش دهیم؛ این موضوع می‌تواند در تثبیت آموخته‌های دانش آموزان و مهارت آموزی آنها اثر قابل توجهی را داشته باشد. درحال حاضر کلاس‌های تخصصی مهارت آموزی در مدرسه انجام برگزار می‌شود.

بهمن پور ادامه داد: کلاس‌های مهارت آموزی دیگری در حوزه الکترونیک، چرم دوزی و کار با چوب برگزار می‌شود که به نحوی در زندگی دانش آموزان کاربرد دارد. علاوه بر این کلاس‌ها، مفاهیم علوم تجربی، ریاضی و ادبیات فارسی نیز به صورت کاربردی آموزش داده می‌شود تا دانش آموزان با کاربرد آن‌ها در زندگی آشنا شوند.

مدیر مدرسه ابتدایی سمای واحد خوراسگان تصریح کرد: واحد خوراسگان طی 2 سال گذشته فعالیت‌های خوبی را در طرح «سما مدرسه زندگی» انجام داده است؛ در این طرح دانش آموزان یاد می گیرند که برای زندگی آینده خود چگونه برنامه ریزی کنند و مهارت‌هایی مانند فعالیت های گروهی را فرا می گیرند. در این راستا جلسات و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است تا این طرح به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی با بیان این که حوزه آموزش و پرورش باید به موازات یک دیگر پیش برود تاکید کرد: نباید با توجه و کار برروی یک حوزه، به حوزه دیگر توجه نداشته باشیم چرا که اگر دانش آموزان در حوزه تربیتی و پرورشی تقویت شوند، حوزه آموزش نیز با جذب نیروهای آموزشی مجرب در عالی ترین سطح جلو خواهد رفت. اما ضعفت در حوزه تربیتی و عدم یادگیری مهارت‌های زندگی و اجتماعی، دانش آموزان را در آینده دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

بهمن‌پور با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی در مدارس سما گفت: انتخاب نیروی انسانی در مجموعه سما کاملا اصولی است؛ به طوری که نیروهای کم تجربه و صفرکیلومتر نمی توانند به سما وارد شوند. سازمان سما سرفصل‌هایی را برای این حوزه ابلاغ کرده است تا شرایط احراز و ورود نیروی انسانی به سما بر مبنای آن صورت بگیرد.

مدیر مدرسه ابتدایی سمای واحد خوراسگان اضافه کرد: سازمان سما دوره‌های تخصصی و خوبی را برای نیروها و کارمندان با حضور بهترین استادان به صورت منطقه‌ای و کشوری پیش بینی کرده است. ماندگاری نیروی انسانی و جذب آن ها در مجموعه سما به عنوان یک سرمایه در مدارس قلمداد می‌شود.

وی درباره حمایت از دانش آموزان پژوهشگر بیان کرد: شرکت در جشنواره جابر بن حیان و هدایت دانش آموزان برای ورود موفقیت آمیز به جشنواره‌های علمی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان پژوهشگر، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی، عضویت کلیه دانش‌آموزان پژوهشگر برای فعالیت در مجلات رشد و داشتن رابط پژوهشی در مراکز آموزشی، از جمله فعالیت‌هایی است که برای حمایت از دانش آموزان پژوهشگر انجام می شود.

بهمن پور در پایان با اشاره به فعالیت باشگاه پژوهشگران و نخبگان سما خاطرنشان کرد: دانش آموزان پژوهشگر سمای واحد خوراسگان طی 2 سال گذشته در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سما عضویت داشته‌اند و برای هرکدام از آن‌ها کارت عضویت صادر شده است. عضویت در این باشگاه باعث شده که دانش آموزان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی خود انگیزه بگیرند و به این حوزه علاقه‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058851

وب گردی

وب گردی