شورای نگهبان تا تشکیل مجلس انقلابی به هجمه‌ها توجهی نکند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای نگهبان بدون توجه به هجمه‌های ایجاد شده، باید با همین قوت به فعالیت خود ادامه دهد تا مجلس انقلابی شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود هاشمی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی شهید چمران که صبح امروز در سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت مالک اشتر زمان، شهید سلیمانی، اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب سه یوم الله به نام این شهید بزرگوار ثبت شد. یکی روز شهادت سردار بود. یوم‌الله دیگر به خاطر مکتب سردار سپهبد سلیمانی منتج به توانمندی ایران شد که با انتقام سخت همراه بود؛ یوم‌الله سوم نیز در نماز جمعه هفته گذشته اتفاق افتاد.

دبیر جشنواره بین‌المللی شهید چمران در ادامه افزود: شهید سلیمانی نماد و مظهر وحدت و قدرت انقلاب بود. کار برای خدا از ویژگی‌های بارز این شهید والامقام بود که همین امر منجر به جذب دل‌ها به سمت این شهید بزرگوار شد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو افزود: صلاحیت نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت که بعد از آن شاهد تاخت و تاز برخی افراد به شورای نگهبان بودیم.

هاشمی تاکید کرد: همین‌جا از طرف جامعه نخبه دانشگاهی اعلام می‌کنم شورای نگهبان با همین قوت رویکرد خود را باید ادامه دهد تا مجلس انقلابی شکل بگیرد. افرادی که به شورا هجمه می‌کنند، به واسطه اینکه اقوام نزدیکشان رد صلاحیت شده‌اند، سر و صدا کردند. شورای نگهبان به هیچ عنوان نباید به جوسازی‌های ایجاد شده توجه کند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی شهید چمران برای اولین بار برگزار شده و هم‌تراز با جشنوراه‌های دیگر مانند خوارزمی است. سطح این جشنواره کمتر از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: جشنواره بین‌المللی شهید چمران با توجه به علم و بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش علمی برگزار می‌شود.

هاشمی درباره محورهای جشنوراه بین الملی شهید چمران گفت: خودسازی، جامعه سازی و تمدن پردازی محورهای این جشنواره است. نامگذاری این جشنواره نیز بر اساس شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی جهان اسلام انجام می‌شود که این دوره به نام عارف وارسته و شهید والا مقام دکتر مصطفی چمران نامیده شده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی شهید چمران تاکید کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ خودسازی، شناسایی و معرفی نخبگان دانشگاهی و جوانان با استعداد در زمینه علم از اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

وی درباره جشنواره بین المللی شهید چمران گفت: رکن اصلی این جشنواره هیئت علمی آن است. رئیس این کمیته سید محمد آقا میری استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی است و سعی شده در هیئت علمی این جشنواره از اساتید تراز دانشگاه‌های دولتی تهران و دیگر شهرها بهره برده شود.

هاشمی در ادامه افزود: تمام فعالیت‌های این جشنواره زیر نظر شورای سیاست گذاری برگزار می‌شود و همه آثاری که دریافت خواهند شد در هیئت داوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دبیر جشنواره بین المللی شهید چمران در پایان گفت: برنامه ریزی شده تا مراسم اختتامیه این جشنواره در اسفند ماه برگزار شود. علاقه‌مندان با مراجعه به سایت این جشنواره می‌توانند آثار علمی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058852

وب گردی

وب گردی