کشف سیارکی بین عطارد و زهره

دانشمندان برای اولین بار سیارکی یافته‌اند که نسبت به زهره، به خورشید نزدیک‌تر است. این سنگ فضایی احتمالاً پس از برخورد نزدیک با سیاره‌های صخره‌ای، در مدار خود قرار گرفته است.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، برای اولین‌بار سیارکی پیدا شده است که نسبت به زهره، به خورشید نزدیک‌تر است؛ پیش از این تصور می‌شد در این محل حضور سیارک نادر بوده باشد.

این سنگ فضایی، «AV2 2020» نام گرفت و هر 151 روز یک بار در امتداد یک مسیر طولانی به دور خورشید می‌چرخد که آن را بین مدار عطارد و زهره نگه ‌می‌دارد. وجود چنین سیارک‌های معروف به Vatiras اولین بار در سال 2012 پیش بینی شده بود؛ اما تاکنون کسی یکی از آن‌ها را پیدا نکرده بود.

2020 AV2 در تاریخ 4 ژانویه توسط محققان رصدخانه «پالومار» در جنوب کالیفرنیا پیدا شد. ستاره شناسان در سراسر جهان پس از اعلام مرکز بین‌المللی بررسی ریزسیاره‌ها، مدار سیارک را پیدا و تأیید کردند.

یافتن مدار سیارک‌هایی که در مدار زمین هستند، بسیار دشوار است؛ زیرا آن‌ها بیشتر در نزدیکی خورشید قرار دارند. اخترشناسان می‌توانند فقط در طی دوره‌های کوتاه گرگ و میش به دنبال چنین اشیایی باشند.

طبق شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای، Vatiras کمیاب هستند و تنها 0.22درصد از اشیا نزدیک به زمین را تشکیل می‌دهند. آن‌ها احتمالاً زندگی خود را در کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری آغاز می‌کنند و پس از یک سری برخورد نزدیک با سیارات صخره‌ای، بین عطارد و زهره به پایان می‌رسند.

شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که Vatiras به طور معمول برای مدت طولانی در مدار خورشید باقی نمی‌مانند و فشارهای گرانشی ادامه‌دار و گرمایش خورشید بیشتر آن‌ها را به سمت خورشید یا سیاره‌ها می‌فرستد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058863

وب گردی

وب گردی