استقبال چشم‌گیر بانوان متأهل برای تحصیل در واحد ویژه مادران

رئیس واحد دانشگاهی ویژه مادران گفت: تفاهم‌هایی با حوزه بانوان فرمانداری شهرری و صندوق کارآفرینی امید انجام شده است تا با برگزاری دوره‌های مهارتی مشاغل خانگی، دانشجویان را در مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی قرار دهیم.

تهمینه دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با تقویت ارتباطات و اطلاع‌رسانی مطلوب از 6 ماه گذشته، اکنون تعداد دانشجویان واحد ویژه مادران از 250 به 800 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی رسیده است.

وی افزود: فعالیت واحد ویژه حامی مادران در دانشگاه آزاد اسلامی اثرات فراوانی در منطقه گذاشته است و این را می‌توان از افزایش جذب دانشجو تصدیق کرد. در دوره جدید بیش از 40‌درصد پذیرش دانشجو از بین بانوان متأهل و دارای فرزند صورت گرفته است. فضای آرام و با امکانات این واحد ویژه موجب استقبال بانوان دارای مسئولیت خانواده شده است.

رئیس واحد دانشگاهی ویژه مادران با اشاره به جذب دانشجو در نیم‌سال دوم تحصیلی نیز ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 100 نفر از داوطلبان و متقاضیان تحصیل در این واحد ویژه دانشگاهی در نیمسال دوم پذیرش شوند. تعامل مطلوبی با حوزه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه 20 و مناطق هم‌جوار صورت گرفته و اکنون ظرفیت‌های بالفعل واحد ویژه مادران در حد مطلوبی به گروه‌های هدف معرفی شده است.

دانیالی از بازدید شهردار منطقه 20 تهران و فرمانده بسیج خواهران کشور در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: ارتباطات اجتماعی و تعامل با دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلاب موجب از بین رفتن نگاه‌های تک‌بُعدی نسبت به دانشگاه‌های تک جنسیتی شده است. توجه و تأکید ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) به رشد واحد ویژه مادران، مسئولیت و رسالت این واحد ویژه را سنگین‌تر کرده است.

وی با اشاره تجربیات موفق دانشگاه الزهرا و امام صادق(ع) در مدیریت نظامات آموزش عالی تک جنسیتی، اظهار کرد: با افزایش امکانات و تسهیلات رفاهی از جمله سالن‌های استراحت بانوان، سالن‌های تربیت‌بدنی ویژه بانوان، سامانه حمل‌ونقل و مهدکودک ویژه دانشجویانِ مادر شوق و اقبال عمومی بانوان متأهل برای تحصیل در واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس واحد دانشگاهی ویژه مادران تصریح کرد: مکاتبات و موافقت سازمان بهزیستی استان تهران برای تأسیس مهدکودک انجام شده و با صدور مجوز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، به‌زودی شاهد راه‌اندازی مهد کودک ویژه فرزندان دانشجویان خواهیم بود.

دانیالی درباره راه‌اندازی رشته‌ها و دوره‌های کوتاه مدت کاربردی برای دانشجویان نیز بیان کرد: سند توسعه اسلامی شدن دانشگاه‌ها در مسئولیت‌ها و تمهیداتی در حوزه زنان و خانواده بر عهده واحد ویژه مادران گذاشته است که باید مورد توجه و اهتمام کافی قرار گیرد. دوره‌های ویژه مهارتی از جمله مهارت ویژه زندگی، اصول اولیه روانشناسی زن و خانواده برای توانمندسازی دختران و بانوان درخصوص نقش‌های ویژه اجتماعی و خانواده به‌عنوان مادر، همسر و یک فعال اجتماعی طراحی شده و برگزار می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌هایی با حوزه بانوان فرمانداری شهرری و صندوق کارآفرینی امید انجام شده تا با برگزاری دوره‌های مهارتی مشاغل خانگی، دانشجویان را در مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی قرار دهیم. دوره‌های کوتاه‌مدت تراش سنگ‌های زینتی و قیمتی و کارگاه‌های ویژه صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که در همین راستا طراحی شده است.

رئیس واحد دانشگاهی ویژه مادران خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مشاغل صنایع‌دستی جایگاه مطلوبی بین خانواده‌ها باز کرده و می‌توان با ارائه آموزش‌های کوتاه مدت و تجهیزات ارزان قیمت کسب‌وکارهای پرسودی را شروع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058866

وب گردی

وب گردی