همگرایی علوم یک اصل مهم در توسعه علمی کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت ارتباط بین رشته‌ای و لزوم همکاری متخصصان رشته‌های مختلف برای توسعه علمی کشور، این امر را مستلزم همکاری بیشتر وزارت علوم و وزارت بهداشت برشمرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت بهداشت، علی اکبر حق دوست با اشاره به اهمیت ارتباط بین رشته‌ای اظهار کرد: برای همگرایی علوم لازم نیست ساختارها تغییر کند، بلکه ایجاد ساختارهای نرم بسیار موثر تر از ساختارهای خشک اداری است.

حق دوست با اشاره به سابقه تلاش های صورت گرفته برای همکاری های علمی وزارت بهداشت و وزارت علوم گفت: لازم است معاونت های متناظر در هر دو وزارتخانه با یکدیگر چارچوب همکاری تنظیم کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ساز و کارهای این همکاری را بسیار ساده خواند و گفت: اگر متخصصان در دانشگاه های زیرمجموعه هریک از وزارتخانه‌ها در قالب پروژه‌های مشترک با دیگر وزارتخانه همکاری کنند، ارتباط ها و گفتمان های دو طرف را تقویت می کند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه ساز و کار اصلی این همکاری نهایی شود، دانشگاه‌های زیر مجموعه دو وزارتخانه که در یک استان مستقر هستند می توانند بسته به ظرفیت ها و نیازهای خود از این ساز و کار استفاده کنند.

حق دوست از تجربه برخی دانشگاه های علوم پزشکی در همکاری با دانشگاه های وزارت علوم سخن گفت و افزود: در صورتی که زیرساخت ها آماده باشد، دانشجویان هر وزارتخانه می توانند برخی دروس را در دانشگاه های وزارتخانه دیگر طی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058885

وب گردی

وب گردی