فراخوان طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه باشگاه پژوهشگران اعلام شد

معاون دانشگاه و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات فراخوان طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه دانشجویی (فطرت) را برای فصل زمستان 98 تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک نگاهداری با تاکید بر اینکه انجام طرح‌های دانشجویی در باشگاه، سابقه طولانی دارد، در خصوص ویژگی‌های این فراخوان گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که وظیفه شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای جوان را بر عهده دارد، در برنامه‌ای جدید، هر فصل چند محور پژوهشی را به صورت فراخوان مطرح کرده و طرح های پژوهشی دانشجویی پیشنهادی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

او ادامه داد: هدف این فراخوان، ترویج پژوهش بومی و افزایش مشارکت و تشویق جوانان به حل مشکلات و معضلات کشور است. موضوعات فراخوان براساس طرح پایش انتخاب شده است و انتظار می‌رود که دانشجویان با نگاهی آسیب‌شناسانه به مشکلات کشوری و منطقه‌ای، به ارائه راه حل‌هایی مبتکرانه بپردازند و بتوانند راه حل خود را در مقیاسی محدود ارزیابی کنند.

به گفته رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، در فراخوان فصل زمستان، محورهای توسعه کشاورزی و صیانت از منابع طبیعی، مهندسی معکوس و داخلی سازی محصولات و خدمات خارجی، ایمنی و مدیریت بحران، اندیشه‌ورزی و ارائه راهکار در جهت بهبود و حل مسائل کشور، و نقش باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر قرار گرفته است و زیرمحورهای هر بخش در سایت باشگاه اطلاع رسانی شده است.

او اظهار کرد: قالب اجرای طرح‌ها، تنها شامل زمینه‌های مهندسی و فناورانه نیست و علاوه بر تولید نرم افزار یا نمونه سخت افزاری و محصول یا برنامه ریزی خدمات مهندسی، می‌تواند شامل تولید آثار هنری یا پژوهش و ارزیابی آماری از نوع مطالعات موردی هم باشد.

نگاهداری بیان کرد: در صورت تایید پیشنهادهای طرح های دریافت شده، از مجریان طرح‌های پیشنهادی در قالب قراردادی پژوهشی، حمایت خواهد شد. همچنین فرآیند ارزیابی پیشنهاد اولیه طرح‌ها، به صورت رویداد حضوری برگزار خواهد شد تا شور و هیجان علمی را در فضای دانشجویی ایجاد کند.

او در ادامه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کرد تا ایده‌های پژوهشی خود را در راستای محورهای این فراخوان تا تاریخ 15/11/1398 به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان محل تحصیل خود ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058889

وب گردی

وب گردی