مردم‌سالاری در ایران، آمریکا را نگران کرده است

دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: مردم‌سالاری جاری در ایران، باعث ناراحتی و نگرانی آمریکا و کشورهای اروپایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام داوود مهدوی‌زادگان در نشست «بررسی قیام عمومی پسا تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تهران، دلایل وقوعی و پیامدهای راهبردی» که در سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، گفت: متاسفانه برخی افراد سعی دارند مراسم باشکوه وداع با سردار قاسم سلیمانی را یک واقعه گذرا معرفی کنند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی از جنبه فردی و جمعی فضایل بسیاری دارند که می‌توان سال‌های سال به وصف آن پرداخت.

دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی دستاوردهای بسیاری برای انقلاب دارد، گفت: از جمله دستاورد مراسم تشییع پیکر حاج قاسم برای کشور و انقلاب می‌توان به محکم کردن پایه‌های نظام در سطح بین‌الملل اشاره کرد.

وی با اشاره به فلسفه سیاسی بیان کرد: تکوین دولت و ملت از موضوعات مهم جهان و فلسفه سیاسی است.

حجت الاسلام مهدی‌زادگان عنوان کرد: غرب گمان دارد با پیروزی انقلاب اسلامی، پیوند دولت و ملت نابود شده؛ اما حضور میلیونی مردم در مراسم باشکوه وداع با پیکر سردار سلیمانی معادلات را برهم زد و ورق برگشت.

این تحلیل‌گر مسائل اجتماعی عنوان کرد: مردم باید به تراز امنیت جغرافیایی در کشور برسند، در چنین حالتی امنیت در مرزها برقرار است، نه اینکه در شهرها و روستاها تنها امنیت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سرداران نقش ویژه‌ای در برقراری پیوند بین دولت و ملت بر عهده دارند، گفت: سرداران و شهدا در انقلاب اسلامی با دفاع از مرزهای سیاسی و جغرافیایی، امنیت را به مردم هدیه می‌دهند.

حجت الاسلام مهدوی‌زادگان خاطرنشان کرد: سرداران انقلاب در دفع از دشمنان داخلی و فتنه‌گران و دشمنان نظام نقش پررنگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه نظام ایران مبتنی بر ولایت فقیه است، گفت: مردم ایران در ساختن سرنوشت، خودشان تصمیم‌ساز هستند و مردم سالاری جاری در ایران، باعث ناراحتی و نگرانی آمریکا و کشورهای اروپایی شده است.

حجت الاسلام مهدوی‌زادگان اظهار کرد: در زمان جنگ وقتی مرزهای کشور تهدید شد، مردم به کمک دولت آمدند، این امر نشان می‌دهد مردم خواهان نظام و انقلاب هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058903

وب گردی

وب گردی