حجم سیلاب سیستان و بلوچستان سه و نیم برابر سیل گلستان بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: حجم سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان سه و نیم برابر سیلاب گلستان بوده و نداشتن تلفات جانی در این حجم از سیلاب نشان از اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای قابل توجه تمامی دستگاه ها بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان ضمن تشکر از تلاش کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد گفت: نقطه عطف کلیه اقدامات انجام شده نداشتن تلفات جانی در این سیلاب بود که با عنایت به اینکه حجم سیلاب اخیر سه و نیم برابر سیلاب گلستان بوده است این نشان از انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای قابل توجه همه دستگاه‌های اجرایی است.

مهندس بیجار، پیام مقام معظم رهبری را موجب شتاب بخشی خدمات و اقدامات همه دستگاهها و نهادها عنوان کرد و حضور مقامات کشوری را نشان از توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به منطقه سیستان و بلوچستان دانست و از مدیران خواست خدمات دولت را به نحو احسن به اطلاع عموم مردم برسانند.

یک هزارو ۵۴۲ روستا درگیر سیلاب بود و تاکنون ۳هزارو ۹۵۵ تن اقلام امدادی وارد استان شده است



مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در این جلسه گفت: در سیلاب اخیر علاوه بر همبستگی کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران استان، حضور مقامات کشوری و علی‌الخصوص پیام مقام معظم رهبری امیدوارکننده و چراغ راه برای ادامه مسیر بود.

ارجمندی گفت: مجموعه خسارات برآورد شده تا کنون ۳۳۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین خسارت به ترتیب مربوط به بخش های راه، مسکن و کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزارو ۵۴۲ روستا درگیر سیلاب بودند افزود: تاکنون ۳هزارو ۹۵۵ تن اقلام امدادی وارد استان شده است.

مجموعه خسارات برآورد شده تا کنون ۳۳۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین خسارت به ترتیب مربوط به بخش های راه، مسکن و کشاورزی بوده است



در این جلسه مقرر شد با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی‌ها طی روزهای پایانی هفته جاری و هفته آتی و نظر به اینکه در برخی نقاط جنوبی استان شرایط زندگی به حالت عادی بازنگشته است، کلیه اعضای ستاد ضمن آماده باش با به کارگیری تمام امکانات و ماشین آلات و نیروی انسانی خود تمهیدات لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی اتخاذ کنند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1058905

وب گردی

وب گردی