ساختاری برای بررسی کارآمدی نمایندگان وجود ندارد

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: متأسفانه ساختاری برای بررسی کارآمدی و سالم بودن نمایندگان مجلس در کشور وجود ندارد.

دانیال یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت، گمشده خانه ملت است و باید با بسترهایی چون رسانه زمینه انتخابی درست را برای مردم فراهم کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ساختاری برای بررسی کارآمدی و سالم بودن نمایندگان مجلس در کشور وجود ندارد که هرچه سریع‌تر باید فکری برای آن کرد تا معیارهای درست و مهم انتخاباتی برای نمایندگی مردم در خانه ملت به دست آید.

یادگاری تاکید کرد: جنبش عدالتخواه دانشجویی پیگیر به دست آوردن معیارهای درست انتخاب، برای افرادی است که قصد ورود به مجلس شورای اسلامی را دارند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره شورای نگهبان ابراز کرد: این شورا همانطور که قبلا نیز حسن نیت خود را اعلام کرده باید درصورت مواجه شدن با فشار از سوی برخی برای احراز صلاحیتشان مردم را سریع در جریان موضوع قرار دهد.

یادگاری تصریح کرد: مردم باید بدانند چه کسانی برای راهیابی به انتخابات مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان فشار وارد می‌کنند. سخنگوی شورای نگهبان نیز باید به طور شفاف جلساتی را که با افراد احزاب مختلف برگزار کرده برای مردم بیان کند. گذار‌ه‌های چون مذاکره برخی افراد احزاب کشور با شورای نگهبان سوالات جدی را پیش می‌آورد که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

وی با اشاره به رد صلاحیت‌های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان گفت: این شورا به افرادی که صلاحیتشان برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی رد شده باید استدلال‌های درستی را ارائه دهد.

وی درباره روند کاری شورای نگهبان گفت: این شورا در اعلام رد یا احراز صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی عملکردی دارد که در برخی نقاط آن برای مردم ابهاماتی به وجود آمده و به همین علت باید به مسائل پیش آمده پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058914

وب گردی

وب گردی