در قانون "شهید خدمت" نداریم

مدیر کل اسبق پذیرش بنیاد شهیدگفت: عنوان "شهید خدمت" در آئین نامه‌های بنیاد شهید وجود ندارد و منتظر تصمیم دولت در این باره هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حجت اله فرهادی مدیر کل اسبق پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در آئین نامه‌های مصادیق شهادت، عنوانی به نام "شهید خدمت" وجود ندارد؛ بنابراین آتش نشانان جانباخته شهید محسوب نشده، خانواده این عزیزان تحت پوشش بنیاد شهید نیستند و متعاقبا خدمتی دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر آئین نامه‌ای در مجلس شورای اسلامی و دولت ایجاد شده تا قوانین مربوط به این افراد تعیین تکلیف شود و منتظر تصمیم دولت در این باره هستیم.

مدیر کل اسبق پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید گفت: "شهید خدمت" در حال حاضر تنها یک عنوان است و هنوز در قوانین و در بنیاد چنین مفهومی وجود ندارد.

فرهادی با اشاره به وضعیت شهدای پلاسکو ادامه داد: بنابر شرایط، عنوان شهید برای این عزیزان به کار برده شد اما دستگاه مورد نظر آن‌ها باید خدماتی ارائه کند.

گفتنی است، دی ماه سال ۹۵ ، ساختمان پلاسکو واقع در چهارراه استانبول بر اثر آتش سوزی فروریخت و ۱۶ آتش نشان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1058924

وب گردی

وب گردی