برخی کاندیداهای ردصلاحیت‌‌شده آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: متأسفانه برخی از آقایان که ادعای قانون‌مداری نیز دارند، با اظهار‌نظرشان آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

سید محمد حسین موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اسامی کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هجوم اعتراضات فراوانی به شورای نگهبان توسط برخی از افراد و جریانات سیاسی هستیم که علت آن رد صلاحیت برخی از ثبت نام‌کنندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان بر اساس روالی مشخص قبل از برگزاری هر انتخاباتی علل عدم احراز صلاحیت را به تک تک داوطلبان مفصل توضیح می‌دهد و اجمالا به اطلاع عموم می‌رساند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با انتقاد از افرادی که عملکرد انقلابی شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت را زیر سوال بردند، گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون علت رد صلاحیت یا احراز صلاحیت را به صورت شخصی به اطلاع افراد می‌رساند.

موسوی ادامه داد: اشخاصی که به نتیجه اعلام شده اعتراض دارند از راه قانونی می‌توانند پیگیر نتایج و دلایل رد صلاحیت خود باشند و اعتراض خود را قانونی ارائه کنند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: افرادی که رد صلاحیت شدند یا صلاحیت آنها احراز نشده است، نباید از راه‌های خلاف قانون فشار به شورای نگهبان وارد کنند؛ زیرا این امر تنها موجب به حاشیه راندن انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود و برای افراد هیچ سود و فایده دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور بیش از پیش به وحدت و آرامش نیاز دارد، گفت: دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام در کمین هستند تا ضربه‌ای سنگین به کشور وارد کرده و فتنه‌ای جدید ایجاد کنند؛ اما متاسفانه برخی از آقایان که ادعای قانون مداری نیز دارند با اظهار‌نظرشان آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

موسوی با تاکید بر عملکرد انقلابی و قانونی شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان نیز باید بر مبنای فرامین امامین انقلاب تنها معیارشان رضای خداوند منان و مصلحت ملت شریف ایران باشد و هجمه‌های سیاسی و حزبی خللی در عملکرد آنها وارد نکرده و کما فی السابق مطابق قانون عمل کند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین انتخابات کشور در گام دوم انقلاب است، گفت: این انتخابات اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا نشان دهنده اتحاد و همدلی و تایید نظام توسط مردم است.

وی ادامه داد: ما دانشجویان به همراه مردم از دستگاه قضایی درخواست داریم تا با نگاهی دقیق و هوشمندانه حرکت‌های که منجر به زیر پا نهادن قانون و حقوق مردم ایران می‌شود را رصد کرده و با عاملان آنها برخورد قاطع کند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به انجام اعمال خلاف قانون و سوء‌استفاده‌گری برخی نمایندگان از این منصب شریف خدمت‌گذاری که باعث عدم احراز صلاحیت آنان شد تقاضای برخورد سخت و قانونی با این افراد را داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058943

وب گردی

وب گردی