منوچهر محمدی: جمهوری اسلامی تنها ابرقدرت منطقه است/ ۱۸ توطئه آمریکا علیه ایران

معاون اسبق وزیر امور خارجه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت منطقه است و ساقط کردن پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی و حمله به پایگاه عین‌الاسد این موضوع را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منوچهر محمدی در نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی توسعه علوم و فناوری‌های نوین که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: هیچ‌وقت تصور نمی‌کردیم چنین انقلاب عظیمی در ایران رخ دهد. آرزو داشتیم نظامی لیبرال-دموکرات در کشورمان باشد تا بتوانیم عبادت کنیم؛ اما خداوند انقلاب اسلامی را در اوج سکولاریزم به ما هدیه داد. زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، در حال دفاع از تز دکتری در آمریکا بودم، خدمت امام (ره) رسیدم که ایشان فرمودند بعد از پایان درس برای خدمت به کشورت بازگرد.

وی ادامه داد: به‌دنبال حوادثی که در خلیج فارس رخ داد، نظریه‌ای در قالب ظهور ابرقدرت جدیدی به نام ایران ارائه دادم. امروز جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت منطقه است و ساقط کردن پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی و حمله به پایگاه عین‌الاسد این موضوع را ثابت کرد.

معاون اسبق وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: آمریکا در طول حیات ۲۴۰ ساله خود تنها ۳۰ سال نجنگیده و ۲۱۰ سال را با جنگ روزگار گذرانده است. همین که تهدید خود برای تخریب ۵۲ نقطه فرهنگی در ایران را عملی نکردند، نشان‌دهنده قدرت کشور ماست.

محمدی بیان کرد: نظمی نوین در دنیا حاکم شده و رئیس جمهور فرانسه نیز به این موضوع معترف است. منبع قدرت ما تکیه بر قدرت الهی است و خداوند بارها در قرآن اشاره کرده به مومنان کمک می‌کند. تحقق وعده الهی را در طوفان طبس شاهد بودیم.

وی افزود: در گام اول انقلاب بارها و بارها شاهد امدادهای غیبی خداوند بودیم. آمریکا در چهل سال گذشته ۱۸ توطئه براندازانه علیه ایران اعمال کرد که تمام آنها با شکست مواجه شد.

این پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان گفت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند:« آینده از آن ماست»، این صحبت فقط پیش‌بینی نیست؛ بلکه اطلاعاتی است که به‌واسطه اتصال‌های غیبی دارند. امروز مقاومت در دنیا به مکتب تبدیل شده و جهان به این باور رسیده که با دست خالی می‌توان مقابل پیشرفته‌ترین سلاح‌ها ایستاد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058954

وب گردی

وب گردی