تبعات فعالیت‌های پژوهشی در صنایع دفاعی به حداقل رسیده است

عضو موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی با اشاره به نگرانی محققان از تبعات احتمالی فعالیت پژوهشی در حوزه دفاعی مانند ممنوع‌الخروج شدن گفت: با تلاش‌هایی که داشتیم، این دغدغه‌ها را به حداقل رسانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه ترکمان در نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی توسعه علوم و فناوری‌های نوین که امروز چهارشنبه ۲ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت دفاعی در دانشگاه آزاد مغفول مانده و امیدواریم از این پس از ظرفیت دانشگاه آزاد بهره ببریم.

وی افزود: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه‌ها را به سمت تولید سوق دهیم. دانشگاه‌ها را به خوشه‌های فناوری تقسیم کرده‌ایم و در فضای روشنی تحقیقات را پیش می‌بریم.

عضو موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاع خاطرنشان کرد: پولی که به دانشگاه‌ها می‌دهیم صرفا باید در زمینه‌های پژوهشی هزینه شود. از پتانسیل آزمایشگاهی دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیر گروه فیزیک مرکز اکتساب فناوری‌های نوظهور و بدیع بیان کرد: سعی ما مبنی بر نزدیک کردن زبان دانشگاه و صنعت است. متاسفانه در گذشته فقط به دانشگاه‌های بزرگ تهران توجه می‌شد و از ظرفیت دانشگاه‌های دیگر مانند آزاد و دانشگاه‌های شهرستان غفلت می‌شد.

وی افزود: به دانشجویان مقطع دکتری پژوهانه می‌دهیم و دانشجویان پسادکتری را به صنایع معرفی می‌کنیم. همچنین فرصت مطالعاتی به واجدان شرایط ارائه می‌دهیم.

ترکمان یادآور شد: طرحی را با معاونت پژوهشی وزارت علوم آغاز کرده‌ایم تا اگر استاد دانشگاهی پروژه‌ای با موضوع دفاع به نتیجه رساند، در ارتقای او موثر باشد.

وی درباره نگرانی محققان از تبعات احتمالی فعالیت پژوهشی در حوزه دفاعی مانند ممنوع‌الخروج شدن گفت: با تلاش‌هایی که داشتیم، این دغدغه‌ها را به حداقل رسانده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058966

وب گردی

وب گردی