تجدید چاپ کتابی از استاد غلامحسین یوسفی پس از 20 سال/ شمارگان: 400 نسخه!

کتاب «صوفی‌نامه» که توسط قطب‌الدین الوالمظفر منصور بن اردشیر العبادی در راستای شناساندن راه‌های شریعت و طریقت نوشته شده، با ترجمه غلامحسین یوسفی پس ازبیست سال تجدید چاپ شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب صوفی‌نامه تالیف قطب الدین ابوالمظفر و تصحیح ادیب فرزانه «غلامحسین یوسفی» پس از بیست سال تجدید چاپ شد.

اثری از قطب الدین ابوالمظفر منصور بن اردشیر العبادی، واعظ و خطیب قرن ششم است. قطب الدین، کتاب را به منظور شناخت قواعد و اصول طریقت عرفان و به‌عنوان تحقیقی در این زمینه نگاشته است. کتاب در حد خود، تمام مسائل و مبانی تصوف را در بر دارد و این مساله در نگاه به فهرست کتاب هم نمایان است.

قطب الدین، سخنوری توانا و گوینده‌ای نامدار بوده است. بیانی سحرآمیز و گفتاری آتشین دارد، سخن‌دان و نکتهسنج است. فصاحتش به حدی است که در اندک زمانی آوازه‌اش از سرزمین ایران می‌گذرد و به دیگر نقاط به‌خصوص عراق می‌رسد. عبادی این کتاب را برای آن نوشته که راه‌های شریعت و طریقت را برای جویندگان آشکار کند و درست از نادرست و عارف از جاهل را باز شناسد.

این کتاب توسط مرحوم غلامحسین یوسفی استاد دانشکده ادبیات مشهد تصحیح شد و ابتدا بنیاد فرهنگ ایران آن را چاپ و منتشر کرد. مصحح در این راه با دقت و امانت بسیار به کار پرداخته و تا حد امکان کوشیده‌ است این اثر گران‌بها را در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. تعلیقات کتاب و شرح ممتاز آن، شاهد این سخن خواهند بود.

یوسفی مقدمه‌ای در بیش از چهل صفحه بر این کتاب نوشته و در پایان تعلیقات و فهرست اعلام کتاب آورده شده است.

چاپ جدید کتاب «صوفی‌نامه» با 465 صفحه، تیراژ 400 نسخه به قیمت 110هزار تومان توسط انتشارات علمی منتشر و روانه بازار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058967

وب گردی

وب گردی