اصلاح‌طلبان پایگاه مردمی ندارند/ مردم دیگر بر اساس لیست رأی نمی‌دهند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اصلاح‌طلبان بین مردم پایگاهی ندارند و از این رو گزینه‌های اندکی برای حضور در انتخابات مجلس پیش روی آنهاست.

صالح ربیعی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تلاش گروه‌های سیاسی برای پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احزاب، منافع خود را در نظر می‌گیرند و اصلاح‌طلبان نیز از این دایره خارج نیستند، در واقع آنها برای تأمین منافع خود بر اساس پایگاه‌شان اقدام می کنند.

وی با اشاره به عملکرد اصلاح‌طلبان در دولت و مجلس گفت: بین مردم پایگاهی ندارند و از این رو گزینه‌های اندکی برای حضور در انتخابات مجلس پیش روی آنهاست. طیف اصلاحات مجبور است برای انتخابات خانه ملت، افراد شاخص را معرفی کند؛ اما چون افرادی که معرفی کردند، رد صلاحیت شدند، فشارهایی را به شورای نگهبان وارد می‌کنند.

به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان، اصلاح‌طلبان می‌خواهند به هر شیوه‌ای افراد شناخته‌شده از طیف خود را به مجلس بفرستند.

ربیعی درباره وظیفه شورای نگهبان مقابل احزاب گفت: این نهاد باید مقابل احزاب طبق قانون رفتار کند و فرقی بین اصلاح‌طلبان و اصول‌گریان قائل نشود.

وی بیان کرد: زمانی که فشارهای وارد شده بر شورای نگهبان زیاد نباشد، این نهاد می‌تواند به خوبی ایستادگی کند؛ اما با افزایش برخی هجمه‌ها ممکن است وجهه انقلاب ضربه بخورد. فرافکنی و دروغ‌پردازی برخی به خاطر رد صلاحیت شدن عده‌ای منجر به خرج شدن آبروی نظام و شورای نگهبان می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: شورای نگهبان در صورت مواجهه با فشار از سوی برخی برای احراز صلاحیت، موضوع را با مردم در میان بگذارد تا ملت بدانند چه افرادی برای نشستن بر صندلی مجلس به زور متوسل می‌شوند.

ربیعی افزود: مردم باید درباره شورای نگهبان به آگاهی برسند و بعد مطابق عدالت نظر بدهند.

وی در مورد تلاش گروه‌ها برای جمع‌آوری رأی برمبنای لیست در انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این احتمال بسیار کم است، همچنین ملت عملکرد لیستی که یکجا به مجلس راه یافت را در چهارسال اخیر به‌وضوح دیدند و بعید می‌دانم دوباره بر اساس لیست رأی بدهند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان گفت: این بار افراد مستقل‌ رأی خواهند آورد. مردم به کسانی که بیشتر اعتماد دارند، رأی می دهند و دیگر به حرف یک نفر برای انتخاب نمایندگان مجلس گوش نخواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058982

وب گردی

وب گردی