شبکه جامع بازار آزاد برای دادوستد محصولات دانشگاهی فعال می‌شود

سرپرست اداره‌کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای دادوستد محصولات دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، سیداحسان شیرنگی سرپرست اداره‌کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان بوشهر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه امید است حاصل سفر به خدمت به این استان و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی منجر شود، اظهار کرد: به یاری خداوند متعال و همت مسئولان، مجموع تصمیم‌گیری‌های این شورا اثرگذاری مثبتی در روند اجرای امور دانشگاه آزاد اسلامی دربرداشته باشد.

صدور مجوز فعالیت ۱۳ سرای نوآوری

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه سراهای نوآوری تاکنون مجوز فعالیت ۱۳ سرای نوآوری را به واحدهای دانشگاه اعطا کرده است و تعدادی در حال بررسی است، افزود: در این بین استان اصفهان پیشتاز بوده و همچنین استان بوشهر نیز با دریافت مجوز سرای نوآوری تأسیسات نفت و گاز و پتروشیمی و اقدامات پیگرانه و مسئولانه برای سراهای دیگر، از دیگر واحدها پیش است.

سرپرست اداره‌کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مفاد آیین‌نامه جامع بازار تصریح کرد: هدف در این آیین‌نامه، ایجاد روح استقلال در سراهای نوآوری و فعالیت مستقل سراها از واحدهای دانشگاهی است به‌طوری که حتی حساب بانکی و چرخش مالی سراها از واحدهای دانشگاهی جداگانه درنظر گرفته شده است که هدف این بوده تا سراهای نوآوری مستقل اداره شوند.

شیرنگی با بیان اینکه چند برنامه مهم در اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در حال تدوین است، توضیح داد: ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای دادوستد محصولات دانشگاهی یکی از این موارد است.

وی عنوان کرد: در این نرم‌افزار حتی امکان قراردادن ایده‌های دانشگاهی نیز وجود داشته تا صاحبان ایده به واحدهای فناور نزدیک شوند.

ایجاد داشبورد مدیریتی طرح‌های اقتصادی دانشگاهی

سرپرست اداره‌کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد داشبورد مدیریتی طرح‌های اقتصادی دانشگاهی خبر داد و اذعان کرد: با این عمل علاوه بر معرفی و حمایت از طرح‌های دانشگاهی، از تمام کم و کیف و مراحل انجام طرح‌های دانشگاه در هر زمان می‌توان اطلاعات کسب کرد.

شیرنگی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی معتبرترین دانشگاه خصوصی و برندی قابل اعتنا در آموزش عالی کشور است، تصریح کرد: معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه فناور مدنظر ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه با چند اتاق قزاقستان و چین برای فروش محصولات دانشگاهی

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه با چند اتاق کشورهای قزاقستان و چین برای فروش محصولات دانشگاهی اذعان کرد: اگر ظرفیت‌های دانشگاهی به خوبی معرفی و زیرساخت‌های لازم برای کار و کسب دانشجویان ایجاد شود، علاوه بر کسب درآمدهای غیرشهریه ای، در جذب دانشجو و افزایش درآمدهای شهریه‌ای نیز موفق خواهیم بود.

سرپرست اداره‌کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد در این سفر بررسی طرح‌های دانش بنیان به‌منظور حمایت انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058986

وب گردی

وب گردی