جذابیت برنامه های شبکه های برون مرزی برای مخاطبان غیرایرانی 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه های شبکه های برون مرزی ایران برای مردمان دیگر کشورها و به خصوص ساکنان قاره آفریقا بسیار جذاب است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، فاطمه ذوالقدر گفت: مدتی که به علت شغل همسرم در خارج از کشور زندگی می کردم شاهد بودم که برنامه ها و به خصوص سریال های ایرانی در کشورهای دیگر چقدر پر مخاطب هستند و مورد استقبال قرار می‌ گیرند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که فیلم ها و سریال ها می توانند ابزاری برای آشنایی مخاطبان خارجی با فرهنگ ایرانی باشند، ادامه داد: واقعیت این است که مردمان دیگر کشورها آشنایی چندانی با ایران و اطلاعات درستی از ساختار سیاسی و اجتماعی کشور ندارند و فعالیت شبکه‌ های برون مرزی کشورمان همچون آی فیلم، الکوثر و .... می تواند موجبات آشنایی آنها را با ایران فراهم آورد. این فعالیت‌ها به خصوص در کشورهای آفریقایی باید پررنگ تر باشد.
ذوالقدر گفت: شبکه های برون مرزی رسانه ملی می توانند در شرایط امروز دنیا و به خصوص در مقابله با رسانه ‌های معاند که با انتشار اخبار دروغین و جعلی سعی می ‌کنند افکار عمومی را به انحراف بکشانند نقش موثری داشته باشند. این شبکه ‌ها همچنین قادر هستند واقعیات را به ایرانیان خارج از کشور منتقل کنند، به خصوص نسلی که در ایران به دنیا نیامده اند و با تاریخ و فرهنگ سرزمین مادری شان آشنایی چندانی ندارند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: شبکه ‌های برون ‌مرزی سازمان صدا و سیما با تولید برنامه های جذاب و پرمحتوا می‌ توانند نقش پررنگی را در معرفی فرهنگ ایرانی- اسلامی به مخاطبان غیرایرانی خود ایفا نمایند.
ذوالقدر گفت: سریال ها و مجموعه های نمایشی جذاب ‌می توانند وسیله ‌ای برای آشنایی مخاطبان شبکه‌ های برون مرزی با فرهنگ و تمدن ایران باشند.
به اعتقاد سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، تمرکز شبکه های برون مرزی ایران مانند سحر، آی فیلم و ... باید بر روی مسائل فرهنگی باشد، به خصوص نمایش سریال ‌های فاخر و مستندات جذابی که به معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور می پردازند.
نماینده مردم تهران درباره حمایت مجلس شورای اسلامی از شبکه‌ های برون‌ مرزی نیز تصریح کرد: معاونت برون مرزی ذیل بودجه سازمان صدا و سیما، بودجه مشخصی دارد؛ با این حال و با توجه به نقش و تأثیر غیرقابل انکار شبکه‌ های برون ‌مرزی، اعضای کمیسیون فرهنگی تلاش خواهند کرد بودجه بیشتری در سال جدید به معاونت برون مرزی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059014

وب گردی

وب گردی