۱۰۷ گروه جهادی به سیستان و بلوچستان اعزام شدند

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: ۱۰۷ گروه جهادی از دانشجویان برای خدمت رسانی به مردم سیل زده به استان و سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

صادق مفرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از اعزام 107 گروه جهادی – دانشجویی به استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیشتر دانشجویان شرکت کننده در این گروه‌های جهادی از دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار است.

وی با بیان اینکه وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان با سیلاب‌های استان‌های دیگر متفاوت بود، گفت: استان‌های دیگر بعد از وقوع سیل در مدت زمان اندکی آب فروکش می کرد؛ اما در استان سیستان و بلوچستان بعد از گذشت چند روز سیل به دلیل نوع خاک و زمین هنوز آبگرفتگی وجود دارد.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل آب‌گرفتگی نمی‌توان فعالیت‌های عمرانی در روستاهای آسیب‌ دیده از سیل انجام داد، گفت: گروه‌های جهادی که به این استان اعزام می‌شوند بیشتر اقلام جمع آوری شده توسط مردم و سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی را با خود برای توزیع بین مردم سیل زده به سیستان و بلوچستان می‌بردند.

احتمال شیوع بیمارهای واگیردار در مناطق سیل زده

وی با اشاره به اینکه در مناطقی که بلایاهای طبیعی نظیر سیل و زلزله رخ می‌دهد احتمال وقوع بیماری‌های واگیردار وجود دارد، گفت: گروه جهادی دانشجویی فعال در حوزه درمانی از دانشگاه‌های تهران و اصفهان به منظور جلوگیری از بیماری‌ و آلودگی و ویروس‌های مشترک بین انسان و دام به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

مفرد جبران خسارات وارده به حوزه کشاورزی را لازم دانست و گفت: گروهی برای شناسایی و تخمین میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی و مزارع مرز به استان اعزام شده تا آسیب های وارده به حوزه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان مشخص شود.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: دانشجویان دانشکده‌های کشاورزی با هم فکری و هم اندیشی در حال بررسی میزان خسارات به زمین‌های کشاورزی و ارائه راهکار برای احیای این زمین‌های کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی کشور در ایام نوروز قرارگاه جهادی دانشجویی را با هدف خدمت‌رسانی عمرانی به مردم سیل زده در سیستان تاسیس می‌کند، گفت: در حال حاضر گروه‌های جهادی در زمینه عمرانی نمی‌توانند فعالیت کنند اما با گذشت زمان و فرو کش آب، فعالیت‌های عمرانی نیز در روستاهای آسیب دیده آغاز می‌شود. همچنین باتوجه به میزان خسارات بالا و مدت زمان طولانی برای بازسازی بسیج دانشجویی تصمیم گرفته است که قرارگاه دائمی را در سیستان و بلوچستان تاسیس کند.

دفاتر بسیج دانشجویی آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل زدگان

مفرد درباره نوع خدمات گروه‌های جهادی اعزام شده به استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در حال حاضر دانشجویان که تخصص در انجام فعالیت‌های ساختمانی نظیر لوله کشی، سیم کش برق و تاسیسات آب رسانی دارند در قالب گروه‌های جهادی به این استان اعزام می‌شوند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در فراخوان‌هایی اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از مردم و خیرین کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی و دانشجویان جهادگر کمک رسانی به مردم محروم و سیل زده استان سیستان و بلوچستان را وظیفه خود می‌دانند و در ایام نوروز که دانشگاه‌ها تعطیل است برنامه میان مدتی برای بازسازی منازل و ساختمان‌های تخریب شده‌ای این استان دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059020

وب گردی

وب گردی