پیشنهاد سیستم پرداخت اقساطی برای مسافران مریخ

«ایلان ماسک»، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت SpaceX ، طی اظهاراتی جدید برنامه‌های خود در مورد سفر به مریخ را اعلام کرد و یک سیستم اعتباری را برای مسافران مریخ پیشنهاد داد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، «ایلان ماسک»، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فضایی و خصوصی« SpaceX » طی اظهاراتی جدید اعلام کرد که در حال کار بر روی پلتفرمی است تا بشر را وارد "رقابت بین سیاره‌ای" کند.

در پروژه ماسک، مریخ جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. زیرا به گفته کارآفرین اهل آفریقای جنوبی، سیاره سرخ اولین قدم در این پروژه است.

ماسک با انتشار پستی در توئیتر در مورد برنامه‌هایش برای مریخ اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ارسال 1 میلیون نفر تا سال 2050 به سیاره سرخ است.

با این حال ، پیش بینی می‌شود که هزینه 500 هزار دلار باشد این پرسش که آیا این تعداد انسان قدرت پرداخت چنین هزینه‌ای را دارند یا نه؟ باعث ایجاد بحث‌های فراوانی شده است.

ماسک خود نیز وارد این بحث شده است. او در این رابطه در توئیتر خود نوشت: «باید شرایط طوری باشد که هرکسی که می‌خواهد برود. برای کسانی که پول ندارند، باید اعتبار مناسب ایجاد شود.»

ماسک با بیان این اظهارات پیشنهاد ایجاد یک سیستم اعتباری برای سفر به مریخ را ارائه کرد و گفت: هدف اصلی ما اعزام بیش از 1 میلیون نفر به مریخ است. در برنامه‌های ماسک برای انتقال این تعداد انسان به مریخ فضای پیمای Starship نقش اساسی دارد.

ماسک اعلام کرد: « هدف ما در طراحی Starship این است که هر موشک بتواند حداکثر 3 پرواز در روز و 1000 پرواز در سال داشته باشد. Starship ظرفیت حمل 100 تن بار را دارد. به عبارت دیگر، 10 موشک مختلف Starship قادر خواهند بود ظرف یک سال، یک مگاتون بار را به مدار خود حمل کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1059051

وب گردی

وب گردی