اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید محرک اقتصاد دانش‌بنیان باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید به‌عنوان یک الگوی جامع در قالب اقتصاد دانش‌بنیان حرکت رو به رشد خود را شتاب بخشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بندرعباس، احسان کامرانی در ادامه سفر به مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرجاسک بازدید کرد و در نشستی با مسئولان، کارکنان و اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دولت در توسعه سواحل مکران در حوزه سدسازی و گسترش صنایع دریایی شرق کشور سیاست‌های کلانی دارد که این واحد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود می‌تواند کمک بزرگی در این راستا انجام دهد.

وی افزود: ظرفیت‌های این منطقه به‌درستی کشف و مورد بررسی قرار نگرفته؛ زیرا موقعیت سوق‌الجیشی منطقه، همجواری با دریای عمان و سواحل خلیج‌فارس، راه داشتن به دریاهای آزاد دنیا، توسعه صنایع دریایی و شیلاتی ... می‌تواند کمک شایان توجه‌ای به توسعه این منطقه و کشور کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد: با توجه به اینکه محور رشد و توسعه کشور در سواحل مکران متمرکزشده دانشگاه آزاد اسلامی باید به‌عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی با آمایش این منطقه، زمینه همکاری خود را در توسعه منطقه به اثبات رساند.

کامرانی با یادآوری شرایط فعلی کشور و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری با محور تولید داخلی در راستای محقق شدن شعار رونق تولید تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید به‌عنوان یک الگوی جامع در قالب اقتصاد دانش‌بنیان حرکت رو به رشد خود را شتاب بخشد و با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، به سمت ترسیم عملیاتی کردن آن پیش رود.

وی از مسئولان و استادان خواست با حرکت به‌روز خود در حوزه علمی و پژوهشی، دانشگاه را به سمت دانشگاهی کارآفرین محور سوق دهند و با ایجاد نوآوری، انگیزه و ایجاد نشاط و امید در جوانان، زمینه توسعه همه‌جانبه را در کشور نهادینه سازند.

لزوم ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایع منطقه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک نیز گزارشی از عملکرد این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با ساخت فضای ۳ هزار مترمربع مجموعه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار و ۲۰ رشته تحصیلی و هزار و ۱۰۰ دانشجوی در حال تحصیل خدمات خوبی را تاکنون با توجه به نیاز این شهرستان ارائه کرده است.

داود افخمی‌تبا با اشاره به توسعه سواحل مکران از احداث پالایشگاه نفت، صنایع پتروشیمی، ایجاد منطقه آزاد تجاری و ساخت سدهای کشاورزی و رونق صنایع دریایی و ماهیگیری در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا با افزایش رشته‌های مرتبط با این توسعه حرکت رو به رشد خود را آغاز کند.

وی عنوان کرد: ایجاد رشته‌های جدید و مرتبط با صنایع روز این منطقه نیاز و خواست این دانشگاه است که باید با همکاری مراکز بالادستی این کمک صورت گیرد.

کد خبر: 1059054

وب گردی

وب گردی