مسائلی درباره بیمه مسافرتی که باید بدانید!

ما به طور غریزی از خود و دیگران در برابر انواع خطرها حفاظت می کنیم اما تا چه حد در برابر داشتن بیمه هایی مانند بیمه های مسافرتی حساسیت به خرج می دهیم؟

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، زمانی که در حال برنامه ریزی مراحل مختلف سفر هستید، پس از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، نوبت به خرید بیمه مسافرتی می رسد. اهمیت این بیمه چنان قابل توجه است که جزء یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به حساب می آید. نکته قابل توجه این است که بیمه مسافرتی تنها برای سفرهای خارجی قابل تهیه است و امکان اخذ آن برای سفرهای داخلی ممکن نیست. این نوع بیمه شما را در برابر حوادث احتمالی یا اتفاقاتی که ممکن است در طی سفر رخ بدهد، محافظت می کند. برای مقایسه و خرید آنلاین بیمه مسافرتی خود اینجا را کلیک کنید.

چرا تهیه بیمه مسافرتی ضرورت دارد؟

بیمه مسافرتی نیز مانند دیگر انواع بیمه است که به افراد اطمینان می دهند تا با خیال راحت به کسب و کار و زندگی روزانه خود بپردازند. این نوع بیمه به طور تخصصی به زمان سفر اختصاص دارد و بنا به گزینه هایی که فرد بیمه شونده انتخاب می کند، وی را تحت پوشش قرار می دهد.

برای انواع سفرهای کاری، پزشکی، گردشگری و همچنین سفرهایی که به ویزای شینگن نیاز دارند، بیمه های مسافرتی مختلفی وجود دارد. از این رو شرکت های مختلفی در کشورمان به ارائه خدمات در این حوزه می پردازند که باعث می شود اگر به این زمینه آشنا نباشید، کمی گیج شوید.

بیمه مسافرتی در زمینه های مختلفی سفر شما را در طی سفر پوشش خواهد داد که از این جمله می توان به پرداخت خسارت مربوط به لغو یا تاخیر پروازها اشاره کرد. طی سفر با هواپیما مسئله تاخیر یک امر طبیعی است اما گاهی این تاخیر به درازا می کشد و حتی امکان دارد به همین دلیل برخی از وسایل صدمه ببینند یا گم شوند. داشتن بیمه مسافرتی در چنین مواقعی برای اخذ خسارت بابت لغو یا تاخیر پروازها ضروری است؛ هر چند که مانند هر نوع بیمه دیگری تنها در بعضی موارد به کار شما بیایند اما استفاده از آن یک حرکت کاملا هوشمندانه است. حوادث و بلایای طبیعی در هر کشوری از قبل خبر نمی کند. اما آیا فکر کرده اید، مسافرانی که در وضعیت جنگ یا بلایای طبیعی گرفتار شده اند، چه کاری باید انجام دهند؟

با سرویس تخلیه اضطراری در کشور مقصد، مسافران حتی اگر بلیط هواپیمای آن ها برای چند روز آینده خریداری شده باشد، باز هم امکانات لازم برای بازگشت فوری را دریافت می کنند. در صورتی که پرواز شما به هر دلیلی مانند طوفان یا نقص فنی لغو شود، معمولا بیمه های مسافرتی خسارت آن را به عهده می گیرند.

بسیاری از بیمه های مسافرتی گزینه ای دارند که اگر پرواز شما تا ۶ ساعت تاخیر داشته باشد هزینه آن را پرداخت می کنند یا اینکه هزینه اختلاف قیمت تعویض بلیط شما را برای پرواز دیگری می پردازد. همین یک مورد به تنهایی می تواند دلیل بسیار خوبی برای خرید بیمه مسافرتی باشد؛ چرا که تاخیر در پروازها یک امر کاملا متداول است.

از سوی دیگر، وضعیت آب و هوا یک امر کاملا غیر قابل پیش بینی است و ممکن است طوفانی مقصد سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این صورت باید چکار کرد؟ چه بر سر اتاق هتلی که رزرو کرده اید می آید؟ اگر قسمت حوادث ناگوار ناشی از صدمات طبیعی را در بیمه مسافرتی گرفته باشید، از بابت از دست رفتن هزینه هتل و اقامت خود هیچ نگرانی نخواهید داشت.

پرداخت هزینه های درمان در سفر با بیمه مسافرتی

هزینه های درمان در کشورهای خارجی به شدت بالا است. این موضوع باعث می شود تا حتی یک سرماخوردگی ساده نیز به یک دردسر تمام عیار برای مسافرانی تبدیل شود که بدون بیمه مسافرتی به خارج از کشور سفر می کنند. تصور کنید که به تور هند یا چین رفته اید و یکی از همان غذاهای جالب سنتی آن کشور را خورده اید اما متاسفانه به مزاج شما خوش نیامده است. اگر بیمه مسافرتی را تهیه کرده باشید، بیمه هزینه های درمان شما را خواهد پرداخت و حتی در صورتی که بیماری حاد باشد و مجبور به بازگشت به وطن باشید، این هزینه هم توسط بیمه پرداخت خواهد شد. از جمله شرایطی که عموم بیمه های مسافرتی ارائه می دهند، می توان به پرداخت هزینه های بستری در بیمارستان، هزینه های جراحی و معاینات پزشکی اشاره کرد. حتی اگر نیاز به حضور یکی از اعضای خانواده در کشوری که به آن سفر کرده اید، داشته باشید، شرکت بیمه هزینه های لازم جهت انجام این کار را خواهد پرداخت.

خدمات بیمه مسافرتی به این موارد ختم نمی شود. هیچ مسافری دوست ندارد چمدانش در سفر گم شود یا اینکه حتی با تاخیر و آخر سفر به دستش برسد اما اگر با چنین شرایطی مواجه شدید چه باید انجام دهید؟ بدون بیمه احتمالا به همان چیزی گرفتار می شوید که همه ما از آن وحشت داریم: سردرگمی و استیصال.

اما اگر گزینه پشتیبانی از تاخیر رسیدن چمدان ها را به دلیل اشتباهات ایرلاین ها انتخاب کرده باشید، شرایط ویژه شامل حال شما خواهد شد و چمدانتان به صورت جداگانه و پیشتاز به دست شما خواهد رسید. همچنین اگر چمدان شما در طول پروازهای متعدد گم شود و بیمه مسافرتی داشته باشید، می توانید هزینه خرید لوازم بهداشتی شخصی به همراه یک چمدان جدید را دریافت کنید. در صورتی هم که مدارک شخصی و مسافرتی خود را گم کنید، بیمه به شما برای گرفتن مدارک جدید و گذراندن راحت تر این روند کمک خواهد کرد و حتی هزینه دریافت پاسپورت جدید را نیز پرداخت خواهید کرد!

همان طور که در این مطلب اشاره کردیم، داشتن بیمه مسافرتی یکی از ضروریات سفر به حساب می آید و در نبود آن هرچند که ممکن است سفرهای بسیاری را در صحت و سلامت کامل طی کنیم، یک مشکل می تواند به ما ضربه ای کاری بزند. پیشنهاد می کنیم برای ساده کردن فرآیند تهیه ملزومات سفر، خرید بیمه مسافرتی را در کنار رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در وب سایت مجموعه گردشگری الی گشت انجام دهید تا در نهایت، یک سفر آرام و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

انتهای پیام/

کد خبر: 1059072

وب گردی

وب گردی