الزامات تقاضامحور شدن رساله‌های تحصیلات تکمیلی ابلاغ می‌شود

معاون وزیر علوم گفت: برای سوق دادن پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی به سمت حل نیازهای جامعه، طرحی با عنوان الزامات تقاضا محور شدن رساله‌های تحصیلات تکمیلی آماده شده که پس از آماده شدن الزامات اجرایی ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برنامه عملی وزارت علوم برای سوق دادن پایان نامه ها و مقالات تحصیلات تکمیلی به سمت کاربردی شدن و حل نیازهای جامعه، اظهار کرد: برای ایجاد انگیزه در دانشجویان و اساتید برای سوق دادن پایان نامه ها و مقالات تحصیلات تکمیلی به سمت کاربردی شدن و حل نیازهای جامعه طرح‌های آماده شده است که تحت عنوان الزامات تقاضا محور شدن رساله‌های تحصیلات تکمیلی است.

وی ادامه داد: این طرح هنوز ابلاغ نشده است، زیرا نیاز به یک سری الزامات اجرایی دارد که حتما باید دیده شود و الا فقط آیین نامه ابلاغ کردن کاری را حل نمی‌کند.

به گفته وی،‌ در مجموع، فضایی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها ایجاد شده است این است که بخشی از رساله ها باید به سمت رفع نیازها حرکت کند و بخشی از رساله ها هم باید در مسیر توسعه علمی کشور باقی بماند و این موضوع یک امر بدیهی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1059087

وب گردی

وب گردی