«راه‌آهن شمال به جنوب» در سال 2020 ثبت جهانی می شود

معاون وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت جهانی راه‌آهن شمال به جنوب در سال 2020 تکمیل شده است و در چند ماه آینده نتیجه آن اعلام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درباره پروژه‌های ثبت جهانی در یونسکو گفت: هر یک از کشورها می‌توانند سالانه یک اثر طبیعی و یا صنعتی را به عنوان ثبت جهانی به یونسکو معرفی کنند و کشور ما نیز در سال‌های اخیر هر ساله یک ثبت جهانی داشته است که در سال 2019 جنگل‌های هیرکانی به ثبت جهانی رسید.

وی گفت: در سال 2020 هم کریدور راه‌آهن شمال به جنوب به عنوان ثبت جهانی ایران به یونسکو معرفی شده است و بازرسان نیز از این کریدور بازدیدی داشته‌اند و پرونده آن تکمیل شده است و به زودی نتایج این بررسی اعلام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درباره ثبت جهانی سال 2021 نیزگفت: پرونده اورامانات کرمانشاه را برای طی مراحل ثبت جهانی آغاز کرده‌ایم و به زودی بازرسان یونسکو از این جاذبه طبیعی کشور بازدید خواهند کرد و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم مراحل تکمیل پرونده آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059108

وب گردی

وب گردی