سامانه بررسی اعتراضات آزمون وکالت ۹۸ راه اندازی می شود

رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه از راه اندازی سامانه جدیدی برای بررسی اعتراضات داوطلبان در آزمون وکالت ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه گفت: کسانی که به نتیجه آزمون وکالت سال ۹۸ اعتراض دارند بدانند که به اعتراض آنها به نحو مطلوبی رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: آزمون وکالت امسال کاملاً با آزمونهای سال های گذشته متفاوت بوده اولاً از منظر تعداد داوطلبان رکوردشکنی صورت گرفته به گونه‌ای که ۱۰۷ هزار شرکت کننده در این آزمون حضور داشتند.

بهادری گفت: همچنین آزمون در ۱۲۶ حوزه و ۵۰ شهرستان برگزار شده و از نظر زمان اعلام نتایج آزمون نیز در یک فاصله ۱۰ روز اعلام شده که بی سابقه بوده به همین دلیل تمام این اتفاقات کار بررسی را سخت کرده است.

رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه گفت از نظر امنیتی نیز با همکاری مرکز حفاظت قوه تمام شرایط دیده شده و قبل از اینکه ما پاسخ نامه را منتشر کنیم در هیچ کجا مانند روال گذشته، تصویری از آن منتشر نشده است.

وی با اشاره به انتشار بلافاصله سوالات آزمون گفت: پس از این اتفاق داوطلبان سوالات و برگه های خود را تصحیح و تصور کردند نمره می آورند در حالی که واقعیت نداشته و گاهاً پاسخ های خود را فراموش کرده اند بنابراین دلایل زیادی باعث می شود که تصور کنند نمره قبولی گرفته‌اند.

بهادری افزود: به همه اعتراضات رسیدگی شده اما هیچ‌ یک از اعتراضات روا نبوده و نتایج قبلی تایید شده است و روشن است که اعتراضات به درستی رسیدگی شده و حتی برای رعایت احتیاط بیشتر حدود یکصد برگه به صورت دستی نیز با حضور اکثر داوطلبان بررسی شده است.

رئیس مرکز امور وکلا گفت: براساس آیین‌نامه می توانیم فرآیند بررسی را ببندیم چرا که مرجع ثالثی دیگر وجود ندارد و در نتیجه برگه ها امحا خواهد شد اما با این وجود درخواست داشته‌ایم که اعتراض فوق العاده ای هم داشته باشیم.

وی افزود: البته توصیه نمی کنیم که این اعتراض استفاده شود چرا که ممکن است داوطلب تستی را پاک کرده و تصور می کند که کاملا پاک شده اما سیستم آن را لحاظ کرده، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌کنیم که نمی توانند به پاسخ های صحیح اعتراض کنند چرا که آن ملاک است.

وی گفت: از سوی دیگر سامانه‌ای را ایجاد می کنیم که به زودی بتوانند اعتراض مجددی را داشته باشند.

بهادری جهرمی گفت هزینه ای بابت این اعتراض جدید دریافت می‌کنیم اما اگر اعتراض نتیجه داد، هزینه اش را برمی گردانیم به این ترتیب برای هر درس که مورد اعتراض قرار گیرد ۵۰ هزار تومان را لحاظ کرده‌ایم و تعهد می گیریم که مجدد داوطلب اقدام به اعتراض نکند.

رئیس مرکز وکلا گفت: پس از ثبت اعتراض، پیامکی برای داوطلب ارسال می‌شود و وی در یک تاریخ مشخص باید به مرکز مراجعه کنند، به این ترتیب پاسخنامه و دفترچه سوالات در حضور داوطلب بررسی مجدد خواهد شد تا حداکثر شفافیت و پاسخگویی اتفاق بیفتد.

فارس


انتهای پیام/

کد خبر: 1059118

وب گردی

وب گردی