منطقه خاورمیانه در حال پوست‌اندازی بر مدار محور مقاومت است

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آینده منطقه با سیر تحولات پس از شهادت سردار سلیمانی ، از آن محور مقاومت خواهد بود و منطقه در حال پوست‌اندازی در مدار محور مقاومت و اخراج آمریکایی‌ها است.

میلاد عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بعد از ترور ناجوانمردانه و بزدلانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، صفحه جدیدی از گفتمان مقاومت به منصه ظهور گذاشته شد، گفت: شهید سلیمانی که چهره بین‌المللی مقاومت بود در سال‌های خدمت مجاهدانه و مخلصانه و بدون ترس و با رشادت بی نظیر در میدان نبرد علیه جبهه باطل خوش درخشید و مایه برکات فراوانی در منطقه خاورمیانه شد.

وی اضافه کرد: شهید سردار سلیمانی در امر یاری‌رسانی به محورهای مقاومت در منطقه و توانمند ساختن آنها و در هم شکستن توطئه‌های استکبار و تکفیری‌ها نقش بسزایی ایفا کرد.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آمریکا به خیال خود تصور می‌کرد که با ترور حاج قاسم، موازنه قدرت به طرف آنها سنگینی خواهد کرد و معادلات منطقه در راستای آمال آنها تغییر خواهد کرد. در حالی که در این امر به شدت دچار اشتباه محاسباتی شد و نه تنها با ترور حاج قاسم معادلات به نفع آنها تغییر نکرد بلکه علیه آمریکا و هم پیمانانش در منطقه شد.

وی ادامه داد: حاج قاسم به پاس رشادت‌های خود که کرامت انسانی را از گزند بربریت و توحش خطرناک حفظ کرده بود، نه تنها در دل مردمان منطقه بلکه در اقصا نقاط جهان جایگاه والایی داشت.

عبدی با اشاره به وحدت مسلمانان جهان اسلامی بعد از ترور سردار سلیمانی بیان کرد: مردم کشورهای جهان به ویژه ملت‌های منطقه خاورمیانه روحیه ضد استکباری و خشم و انزجار خود را از سیاست‌های خبیثانه و مداخله جویانه آمریکا نشان دادند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: تشییع پیکر حاج قاسم و یارانش در عراق و ایران و ابراز ارادت به مسلک او در کشورهای دیگر، رفراندوم عمومی ملت‌های آزاده به گفتمان مقاومت بود و آمریکا انتظار این مراسم باشکوه را نداشت.

وی افزود: حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، هیبت و عظمت پوشالی و واهی آمریکا را در هم شکست؛ چرا که پیش از این خیال همگان بر این بود که آمریکا ابر قدرت جهان هست، هیچ احدی نمی‌تواند جرئت کند علیه منافع آمریکا کوچکترین تعرضی کند که اگر کسی چنین خطایی کند، پشیمان ابدی خواهد داشت.

عبدی با تاکید بر اینکه ارتش آمریکا شکست پذیر است، گفت:‌ آمریکا با فضا‌سازی‌های تبلیغاتی از خود در بین کشورهای جهان، غول عظیم الجثه، پر توان و بدون شکست ساخته بود. حمله ایران به پایگاه عین الاسد که در نوع خود بی‌سابقه بود، آن فضا‌سازی‌های تبلیغاتی آمریکا را نقش بر آب کرد و بر همگان اثبات شد که آمریکا در عین حال آسیب پذیرتر از آن ادعای‌های بی اساس است.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی عنوان کرد: آمریکا بعد از حمله ایران حتی جرئت پاسخ‌گویی هم نداشت، چرا که می‌دانست هر حرکت اضافی از سوی آنها، پاسخی قاطع و پشیمان کننده دریافت خواهد کرد. البته به تعبیر رهبر انقلاب این حمله موشکی به پایگاه آمریکا سیلی بود و انتقام سخت خون حاج قاسم اخراج نیروهای تروریستی آمریکا از منطقه است.

وی با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق اظهار کرد: کشورهای منطقه به خود‌باوری و این نتیجه رسیدند که هر فتنه و آشوبی در منطقه سرمنشأش آمریکا و اسرائیل است. لذا پارلمان عراق در یک اقدام تاریخی به خروج نظامیان آمریکا از خاک کشور خودشان رای داد که گام موثری در تحقق بخشیدن به خروج آمریکا از منطقه و کشورهای همسایه خواهد بود.

به گفته عبدی، آینده منطقه با سیر تحولات ذکر شده، از آن محور مقاومت خواهد بود؛ چرا که در واقعه ترور حاج قاسم و تشیع جنازه وی و حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا نقطه عطف جدی در تاریخ خواهد بود که به عنوان ایام الله نام برده می‌شود، ایامی که دست قدرت خدا و اراده خدا بر پیروزی و ظفر محور مقاومت دیده می‌شود. منطقه خاورمیانه در حال پوست‌اندازی بر مدار محور مقاومت است.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا همیشه درصدد آن بود که بین دو ملت ایران و عراق فاصله و جدایی ایجاد کند؛ اما با ترور حاج قاسم و ابو مهدی المهندس و سایر شهدای جبهه مقاومت و تشیع پیکر آن دو شهید در ایران و عراق، پیوند های ناگسستنی بین دو ملت تعمیق پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059124

وب گردی

وب گردی