افتخار‌آفرینی در جشنواره خوارزمی با ساخت ربات «لوله نورد»/ ارائه مقاله «روش سنترهیبرید بارورسازی ابرها» در جشنواره نانو

مدیر دبیرستان دوره دوم سمای 2 تهران فعالیت پژوهشی، علمی و فناورانه این دبیرستان طی یک‌سال گذشته را تشریح کرد.

ناصر مرادی مدیر دبیرستان دوره دوم سمای 2 تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این واحد اظهار کرد: هر سال در ابتدای سال تحصیلی، فرم استعدادیابی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم که بر اساس آن، رغبت و استعدادهای دانش آموزان را شناسایی و برهمین مبنا، برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم. همچنین آن‌ها را برای شرکت در مسابقات‌علمی و پژوهشی آماده خواهیم کرد.

وی افزود: دبیرستان سما2 در زمینه‌های نانو، کمیکار، رباتیک، استارتاپ، تهیه مقالات و پژوهش‌های علمی و فرهنگی فعالیت دارد. بعضی از رقابت‌های علمی و پژوهشی زیر نظر آموزش و پرورش و بعضی در سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که دانش آموزان در تمامی این مسابقات شرکت می‌کنند.

مرادی ادامه داد: سال گذشته در جشنواره سینا که دانشگاه آزاد اسلامی آن را برگزار کرده بود، دانش آموزان دبیرستان سما2 در گروه‌های کمیکار، نانو و استارتاپ شرکت داشتند که توانستند در بخش نانو صاحب عنوان ممتاز شوند. همچنین سال گذشته در جشنواره خوارزمی، یکی از دانش آموزان سما2، اختراعی تحت عنوان «ربات لوله نبرد» را ارائه داد که مورد قبول داوران جشنواره قرار گرفت و صاحب مقام سوم کشوری شد.

مدیر دبیرستان سما2 درباره ویژگی‌های ربات لوله نبرد گفت: حرکت این ربات در داخل لوله‌های نفت است که در عبور از پیچ و خم‌های لوله‌های نفت، محل خوردگی‌ها و فرسایش‌ها را شناسایی و امکان ترمیم و مرمت آن را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: اسفند ماه سال گذشته در جشنواره نانو که در استان مازندران برگزار شد، دو دانش آموز سما2 با ارائه مقاله روش سنتز هیبرید به نانو که حوزه بارورسازی ابرها را مورد تحقیق و پژوهش قرار داده بودند، صاحب عنوان ممتاز شدند.

مرادی با اشاره به فعالیت‌های مشاوره‌ای در دبیرستان سما2 تصریح کرد: موضوع مشاوره در دبیرستان سما2 دارای ابعاد مختلفی است؛ در بخش مشاوره آموزشی و تحصیلی برای هر پایه، یک مشاور مشخص شده و هر پایه به طور جداگانه مشاور خاص خود را دارد. همچنین مشاور پژوهشی دانش آموزان مستعد را هدایت می‌کند تا مدرسه بتواند از آن‌ها حمایت کند.

وی افزود: در بخش آموزش خانواده یا دانش افزایی اولیا، از متخصصان این حوزه دعوت می‌شود تا برای خانواده دانش آموزان موضوعات لازم را تبیین کند؛ این موضوع با هدف هماهنگ سازی در روش تعلیم و تربیت میان مدرسه و خانواده صورت انجام می‌شود تا بتوان دانش آموزان را در یک مسیر خاص هدایت و راهنمایی کرد.

مدیر دبیرستان سما2 با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه بیان کرد: دبیرستان سما2 در بخش فرهنگی و قرآنی فعالیت‌های زیادی دارد؛ همچنین کلاس‌های مختلف سرود، تئاتر، آموزش قرآن، قرآن پژوهی، قرائت قرآن و ترتیل برگزار می شود. فعالیت‌های فرهنگی زیر نظر بخش پرورشی و ستاد تربیتی مدرسه انجام می شود که مسئول آن مربی پرورشی است.

مرادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا فعالیت‌های آموزشی مدارس سما نسبت به فعالیت های فرهنگی و تربیتی کمرنگ تر است، گفت: مدارس سما مدارسی همه سونگر هستند و به تمام نیازهای دانش آموزان در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، پژوهشی و دست سازها توجه می کنند. دانش آموزان سما در حوزه تربیت بدنی فعالیت گسترده‌ای دارند تا جسم و روح سالمی داشته باشند و از تواناییشان در بخش‌های مختلف،حداکثر استفاده را ببرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان سما2 طی سال های گذشته رتبه‌های خوبی در کنکور سراسری کسب کرده‌اند و در دانشگاه‌های معتبری مانند شهید بهشتی، تهران، شریف و امیرکبیر قبول شده‌اند؛ اما به طور کلی مدارس سما در کنار آموزش، به ورزش و فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز توجه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059146

وب گردی

وب گردی